Projekt założeń ustawy medialnej nie zmienia sposobu emisji reklam przez TVP - MKiDN

Projekt założeń tzw. ustawy medialnej nie zawiera zmian w sposobie emisji reklam przez TVP. W miejsce abonamentu RTV wprowadzona ma zostać wynosząca 10-12 zł opłata audiowizualna. Ustawa ma wejść w życie 1 I 2015 r. - poinformowało PAP Centrum Informacyjne Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

"Projekt założeń nie przewiduje dalszych ograniczeń w kwestii emitowania reklam przez TVP" - napisano w informacji przesłanej do PAP.

Zgodnie z obowiązująca ustawą o radiofonii i telewizji z 29 grudnia 1992 roku reklamy i telesprzedaż nie mogą zajmować więcej niż 12 minut w ciągu godziny zegarowej. Dodatkowo nie można przerywać w celu nadania reklam lub telesprzedaży audycji w programach publicznej radiofonii i telewizji, za wyjątkiem transmisji zawodów sportowych zawierających przerwy wynikające z przepisów ich rozgrywania oraz w transmisji innych wydarzeń zawierających przerwy.

Zgodnie z projektem założeń ustawy medialnej w miejsce abonamentu RTV wprowadzona ma zostać wynosząca 10-12 zł opłata audiowizualna.

"Jedna z najważniejszych zmian, którą przewiduje projekt, polega na zastąpieniu abonamentu niższą opłatą audiowizualną, która wyniesie 10-12 zł od każdego gospodarstwa domowego. Kolejna zmiana przewidziana w projekcie będzie natomiast polegała na zniesieniu obowiązku rejestracji odbiornika służącego do odbioru telewizji oraz radia. Przepisy, które nakładają dzisiaj takie obowiązki na obywateli, są przede wszystkim nieskuteczne" - napisano.

"Chcielibyśmy, aby opłata została wprowadzona jak najszybciej. Prawdopodobnie będzie ona obowiązywać od 1 stycznia 2015 roku, ponieważ po uchwaleniu ustawy konieczne będzie przeprowadzenie prac związanych z jej wdrożeniem, np. przygotowanie i przetestowanie w praktyce nowego systemu pobierania opłaty, a także robocze skonsultowanie nowych rozwiązań z Komisją Europejską" - dodano.

Na pytanie o harmonogram prac nad ustawą medialną, Centrum Informacyjne MKiDN odpowiedziało: "Projekt założeń ustawy o opłacie audiowizualnej został przekazany do Marszałek Sejmu Ewy Kopacz. Dysponentem projektu jest w tej chwili Marszałek Sejmu i to ona decyduje o dalszym harmonogramie".

PROPONOWANE ZMIANY W DŁUGIM TERMINIE KORZYSTNE DLA NADAWCÓW PRYWATNYCH

Zdaniem Pawła Szpigla z Domu Maklerskiego mBanku proponowane założenia ustawy medialnej, w dłuższym terminie wydają się korzystne dla nadawców prywatnych.

"Wprowadzenie opłaty audiowizualnej bez ograniczenia ilości emitowanych reklam przez TVP w krótkim terminie wzmocni jej pozycję, jednak w długim terminie może oddziaływać pozytywnie na nadawców prywatnych. Wynika to bezpośrednio z misyjnej funkcji, którą mają realizować media publiczne" - powiedział PAP Szpigiel.

"Wg najbardziej prawdopodobnego scenariusza misyjne programy nie będą się cieszyć tak dużym powodzeniem jak kontent komercyjny. To przełoży się na spadek oglądalności kanałów TVP i wynikającą z tego obniżkę ich udziału w rynku reklamy. Kluczem pozostaje więc odpowiedź na pytanie, kto i w jaki sposób będzie kontrolować zapowiadaną misyjność TVP" - dodał.

Michał Kamiński (PAP)

kam/ ana/

Źródło: PAP Biznes

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
CYFRPLSAT -0,07% 27,42
2019-10-18 17:02:43
WIG -0,48% 57 024,61
2019-10-18 17:15:02
WIG20 -0,41% 2 164,75
2019-10-18 17:15:00
WIG30 -0,51% 2 451,42
2019-10-18 17:15:01
MWIG40 -0,92% 3 636,71
2019-10-18 17:15:01
DAX -0,17% 12 633,60
2019-10-18 17:37:00
NASDAQ -0,83% 8 089,54
2019-10-18 22:03:00
SP500 -0,39% 2 986,20
2019-10-18 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.