Prezes PZU o cyberubezpieczeniach

W cyberubezpieczeniach chodzi nie tylko o likwidowanie szkód, ale i o uświadamianie zagrożeń na temat cyberataków - ocenił w poniedziałek prezes PZU Paweł Surówka, jeden z panelistów CYBERSEC w Krakowie.

(fot. Marek Wiśniewski / FORUM)

III Europejskie Forum Cyberbezpieczeństwa CYBERSEC trwa od poniedziałku do wtorku. W spotkaniach bierze udział ponad tysiąc uczestników. Na konferencji obecna była m.in. premier Beata Szydło.

Podczas jednego z paneli poruszono temat cyberubezpieczeń. Gość dyskusji - prezes PZU Paweł Surówka podkreślił, że w cyberubezpieczeniach chodzi nie tylko o likwidowanie szkód, ale i o niesienie pomocy firmom w formie uświadamiania, poszerzania wiedzy na temat cyberataków. "Taka pomoc pozwoliłaby właściwie reagować na cyberataki" - powiedział prezes, oceniając że cyberubezpieczenia są jednym z elementów szerszej strategii w walce z cyberprzestępczością.

Jak zaznaczył, przedsiębiorstwa muszą mieć świadomość, muszą zrozumieć jak istotną rolę odgrywa dla ciągłości biznesu zapewnienie sobie bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni.

"Ludzie dostrzegają cyberniebezpieczeństwo, ale w cyberbezpieczeństwo jeszcze nie inwestują swoich zasobów na taką skalę, na jaką inwestują w bezpieczeństwo zasobów fizycznych przedsiębiorstwa" - zauważył prezes PZU.

Zwrócił również uwagę, że kiedy cyberubezpieczyciele ustanowią normy, standardy na rynku polskim i rynkach zagranicznych, wtedy firmy będą mogły doskonalić swoje zabezpieczenia w cyberprzestrzeni.

Tym samym powstanie zapotrzebowanie na firmy, które będą tworzyć produkty związane z cyberbezpieczeństwem i to także pole do popisu dla startupów, mających ogromny potencjał mówił prezes PZU i dodał, że polski rynek może być dumny z wkładu w rozwój wiedzy o cyberprzestrzeni, cyberbezpieczeństwie - przykładem polskiego wkładu jest choćby inicjatywa CYBERSEC.

Z kolei prezes PZU Życie Roman Pałac, który uczestniczył w innym panelu - poświęconym współpracy startupów z dużymi firmami - ocenił, że startupy są bardzo potrzebne dużym firmom w procesie innowacji.

"To jest kapitał (startupy-PAP), którego my szukamy. Pomagają nam szybciej, lepiej znaleźć rozwiązania, z którymi nie zawsze jesteśmy w stanie poradzić sobie samodzielnie" - mówił prezes PZU Życie.

Przyznał także, że w "gąszczu" firm i zespołów na rynku trudno jest znaleźć te naprawdę dobre. "Widzimy, że na rynku jest dużo firm, zespołów, które pracują nad podobnymi rozwiązaniami. Jest inflacja startupów i pomysłów, i wyłonić z tego naprawdę najlepszych - jest bardzo trudno" - powiedział i zaznaczył, że PZU Życie, wyłania najlepszych w drodze testowania, sprawdzającego możliwości. (PAP)

Autor: Beata Kołodziej

bko/ dym/

Źródło: PAP
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl