Powstała Rada Klienta Krajowego Rejestru Długów

Przedstawiciele kilkunastu dużych firm weszli w skład Rady Klienta Krajowego Rejestru Długów, która ma być forum wymiany poglądów przedsiębiorców na temat sposobów przeciwdziałania powstawaniu zatorów płatniczych w gospodarce.

- Przedsiębiorstwa i instytucje świadczące usługi masowe, mają swoje procedury postępowania z dłużnikami, w ramach których korzystają także z Krajowego Rejestru Długów. Przedstawiciele wielu z nich sugerowali wielokrotnie, że dobrze by było utworzyć forum, które pozwoli na wymianę doświadczeń z tym związanych. Stąd pomysł utworzenia Rady Klienta - informuje Adam Łącki, prezes zarządu Krajowego Rejestru Długów.

Staranne informacje

Członkowie Rady Klienta podkreślają, że pochodzące z KRD informacje o dłużnikach powinny być najwyższej jakości, starannie zweryfikowane i szybko dostępne. - Dotychczasowa działalność Krajowego Rejestru Długów pokazuje, że jest to możliwe. Nie słyszałem o żadnej skardze od dłużnika, który został w nim umieszczony. Oczekuję, że Rada Klienta będzie takim właśnie ciałem, które będzie służyło zachowaniu najwyższej staranności w przekazywaniu informacji o dłużnikach do KRD oraz szybkiemu i efektywnemu rozpatrywaniu ewentualnych reklamacji od klientów w przyszłości - powiedział po spotkaniu Marek Woźniak, dyrektor departamentu ds. windykacji w Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora Ery.

- Idea Rady Klienta Krajowego Rejestru Długów bardzo nam się podoba. Z punktu widzenia Raiffeisen Leasing istotne jest to, aby informacje o dłużnikach uzyskiwane z KRD były wiarygodne i szybko dostępne - stwierdził Mariusz Gołębiewski, dyrektor departamentu windykacji Raiffeisen-Leasing Polska SA.

Uwagi i spostrzeżenia członków Rady będą wykorzystywane także przez Krajowy Rejestr Długów dla doskonalenia swoich własnych procedur. Pożytek z uczciwości Ale to nie jedyne pożytki, jakie płyną z powstania takiego forum. Stworzenie silnej reprezentacji dużych przedsiębiorstw zainteresowanych promowaniem uczciwości i etyki w biznesie bez wątpienia będzie tworzyło sprzyjającą atmosferę dla takich zachowań zarówno wśród przedsiębiorców, jak i konsumentów.

Rada może też w przyszłości stać się ciałem opiniotwórczym dla rządu i parlamentu w trakcie prac nad aktami prawnymi regulującymi problem długów i zadłużenia w Polsce.

Gazeta Krakowska
(ece)
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne