Autostrada A4 idzie do poprawki

We Wrocławiu podpisano umowę na przygotowanie analizy na temat rozbudowy autostrady A4 na najstarszym odcinku tej trasy od Wrocławia do Krzyżowej. Po uwagę będzie branych kilka wariantów przebiegu trasy – również budowa nowej drogi w całkiem nowym miejscu.

(fot. Jacek Lagowski / FORUM)

Wrocławski oddział GDDKiA ogłosił 17 grudnia 2018 r. przetarg na „Opracowanie Studium Korytarzowego wraz z Analizą Techniczno-Ekonomiczno-Logistyczną rozbudowy/budowy autostrady A4 na odcinku Wrocław-Krzyżowa”. W styczniu 2019 r. wpłynęło osiem ofert od wykonawców. Najtańszą propozycję - za 1,7 mln zł złożyła firma WYG International Sp. z o.o. Z Warszawy.

W czwartek w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim umowę na wykonanie analizy podpisała dyrektor wrocławskiego oddziału GDDKiA Lidia Markowska i prezes WYG International Sp. z o.o. Tomasz Skowroński. Spółka ma 270 dni na przygotowania dokumentacji.

Minister edukacji Anna Zalewska podkreśliła, że za tą konieczną inwestycją optowali wszyscy parlamentarzyści z Dolnego Śląska.

„Cieszę się, że dochodzi do tego wydarzenia, bo decyzja w tej sprawie zapadła po rozmowie z premierem Mateuszem Morawieckim, który zaprosił wszystkich dolnośląskich parlamentarzystów, by porozmawiać o sprawach strategicznych naszego regionu. I było tam poruszanych wiele kwestii, ale autostrada A4 była tą, od której zaczynał każdy” - powiedziała Zalewska.

Przypomniała, że inwestycja może kosztować 6 mld zł i konieczne jest opracowanie takiego wariantu rozbudowy lub budowy nowej autostrady, która zapewniałaby bezpieczną i komfortowa podróż.

W ramach opracowania analizowane są trzy warianty rozbudowy dolnośląskiego odcinka A4. Pierwszy wariant to jest budowa niezależnej jezdni wzdłuż obecnego korytarza autostrady A4 i po wybudowaniu tej jezdni "przerzucenie" na nią ruchu i budowa drugiej nitki autostrady.

Drugi z wariantów przewiduje budowę całkowicie nowego korytarza A4 od węzła Wrocław Wschód aż do nowo powstałej drogi S3 w rejonie węzła Legnica Południe. Trzeci wariant to nowy korytarz autostrady od węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa.

Szacuje się, że budowa lub przebudowa A4 potrwa co najmniej siedem lat.

Autostrada A4 w województwie dolnośląskim to najstarszy odcinek autostradowy w Polsce. Wybudowany został w latach 30. XX wieku. A4 na odcinku od Wrocławia do Krzyżowej nie spełnia w pełnym zakresie warunków technicznych przewidzianych dla autostrad - brakuje na tym fragmencie pasa awaryjnego.

autor: Roman Skiba

Źródło: PAP
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 6 bogdant

Ależ mnie zaintrygowaliście tym zdjęciem do artykułu,
Czy dobrze rozumiem:
Czy to sama Zalewska wlasnymi rekami bedzie budować tę trasę?
A może nauczyciele?
A może uczniowie w ramach wfu?

! Odpowiedz
0 9 karbinadel

Przede wszystkim A4 powinna zostać rozbudowana do trzech pasów dla każdego kierunku - przynajmniej na odcinku Wrocław-Legnica.

! Odpowiedz
20 11 cwany_lis

Pasa ? Tylko ?
Wszystkiego. Brakuje wszystkiego!
A co robi minister od dwóch roczników w szkole średniej we wrześniu 2019 ?
Co ona tu na zdjęciu robi ?
Jestem ich byłym wyborcą
Tylko konfederacja !
Bon edukacyjny dla naszych zuchów w szkole
A dla rozwoju Państwa polskiego nowy plan infrastrukturalny dla Polski południowo zachodniej !
Nowy oparty o pieniądze z podatku paliwowego plus opłat drogowych.
Precz z firma Kapsch Telematic Services która regularnie okrada nas na miliard złotych rocznie.
A gdzie polski wynalazek tzw. "cent" ?
Dlaczego pan Adamczyk siedzi w kieszeni u Austriaków ? Co on jeszcze robi w ministerstwie ?
Tylko konfederacja !!!
Reszta WON !

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne