Użytkownicy kart płatniczych Revolut muszą przygotować się na zmianę w zakupach online. Niektóre transakcje będą dodatkowo potwierdzane. Firma wprowadza mechanizm 3DSecure znany już posiadaczom plastików wydawanych przez polskie banki.
Zmiany wynikające z wejścia w życie dyrektywy PSD2 o usługach płatniczych dotkną także użytkowników usługi Revolut. Firma poinformowała właśnie, że wprowadza mechanizm 3DSecure. Oznacza to konieczność dodatkowego potwierdzenia niektórych transakcji zdalnych, czyli opłacalnych kartą w sieci lub w aplikacjach mobilnych (e-commmerce, m-commerce).


W polskich bankach dodatkowa weryfikacja przybiera zwykle postać jednorazowego kodu wysyłanego SMS-em. Wpisywany on jest na stronie internetowej wyświetlanej po zatwierdzeniu przez płatnika danych karty. W przypadku Revoluta proces będzie jednak wyglądać inaczej. Aplikacja mobilna firmy wyświetli powiadomienie na telefonie użytkownika i konieczne będzie tylko potwierdzenie, że rzeczywiście płacimy w tej chwili w sieci.
Jak informuje Revolut, dodatkowy krok będzie się pojawiał nie we wszystkich płatnościach. O wykorzystaniu procedury decyduje akceptant – sklep, w którym dokonujemy zakupów. 3DSecure będzie używane zarówno w przypadku kart ze znakiem Visa, jak i Mastercard. Jeśli z jakiś powodów powiadomienie się nie wyświetli, ale na stronie, gdzie płacimy kartą będzie widniał komunikat, że oczekiwane jest potwierdzenie operacji, należy samodzielnie uruchomić aplikację Revolut i potwierdzić transakcję.
Przeczytaj także
Z punktu widzenia użytkowników kart Revolut istotne zatem będzie posiadanie przy sobie telefonu oraz aktywnej transmisji danych, gdy kupujemy online. Revolut nie przewiduje innego sposobu potwierdzania operacji, np. poprzez wiadomości SMS.

50 pytań i odpowiedzi. Poradnik (nie tylko) dla początkujących
OBLIGACJE OSZCZĘDNOŚCIOWE
Czy obligacje detaliczne są bezpieczne? Czy chronią przed inflacją? Odpowiadamy na 50 najczęstszych i najważniejszych pytań o propozycję Skarbu Państwa dla oszczędzających.
Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl
MK