Rada Nadzorcza OT Logistics zatwierdziła śródterminową strategię stabilizacji i rozwoju grupy na lata 2020-2023 - podała spółka w komunikacie. OT Logistics zamierza realizować powtarzalne przychody na poziomie 300-350 mln zł rocznie oraz osiągać EBITDA na poziomie 45-50 mln zł, bez uwzględnienia wyników Luka Rijeka.


Spółka podała, że będzie dążyć do systematycznego zwiększania skali działalności operacyjnej z dynamiką nie niższą niż 10 proc. rocznie i chce uzyskać skonsolidowane wyniki netto na poziomie nie niższym niż 12 mln zł w 2021 r. oraz w wysokości ponad 17 mln zł w roku 2023 (bez udziału Luka Rijeka).
W ramach strategii grupa chce także uzyskać zdolność wypłaty rokrocznie stabilnego, min. 5 proc. yield, poziomu dywidendy oraz osiągnięcia kapitalizacji OTL na poziomie 200-250 mln zł najdalej od 2022 r.
"Celem strategicznym grupy OTL do roku 2023 będzie skupienie głównej aktywności operacyjnej na działalności portowej, maksymalizacja przeładunków burtowych oraz nasycenie klientów obsługiwanych przez porty wszystkimi możliwymi usługami towarzyszącymi, głównie poprzez dystrybucję usług spedycyjnych" - napisano.
Ponadto, w strategii OTL chce zapewnić do końca lipca 2021 r. wpływy z dezinwestycji nieruchomości oraz udziałów w spółkach o łącznej wartości ponad 250 mln zł (łącznie z należnościami z już sprzedanych aktywów i nieruchomości), obniżyć zadłużenie w relacji do EBITDA do skali poniżej 2/1 najdalej do połowy 2021 r. oraz refinansować obecne zadłużenie, spłatę obligacji i pożyczek, a także utrzymać około 60-80 mln zł długu bankowego.
OT Logistics planuje również zintegrowanie zarządzania grupą, reorganizację obszarów finansów i księgowości, w tym likwidację oddziału Centrum Usług Wspólnych we Wrocławiu, osiągnięcie wysokich oszczędności kosztowych oraz szersze zintegrowanie działów sprzedaży całej grupy.
Ponadto, chce nadzorować i wspierać rozwój działalności operacyjnej i działań restrukturyzacyjnych oraz wzrostu wartości Luka Rijeka, z celem uzyskania możliwości przekroczenia przez spółkę 40 mln EBITDA w roku 2023.
Jak podano, kluczowym założeniem strategicznym grupy pozostanie koncentracja na rozwoju organicznym na bazie posiadanych obecnie aktywów portowych, a także oferowanie kompleksowych usług towarzyszących.
Grupa nie planuje do 2023 roku inwestycji kapitałowych o dużej skali.
"Potencjalnymi celami inwestycyjnymi, mogącymi rozszerzać asortymenty usług grupy OTL i umacniać jej pozycję rynkową będą jednak podmioty o mniejszej skali, ale o relatywnie wysokim potencjale rozwojowym, synergiczne z pozostałymi spółkami grupy" - napisano.
Dodano, że dzięki dostępowi do trzech portów w trójkącie: Świnoujście, Gdynia, Rijeka - grupa będzie dążyć do obsługi maksymalnej liczby klientów, w obszarze oddziaływania renty geograficznej wokół tych portów, w korytarzu Bałtyk-Adriatyk. Grupa zamierza rozszerzać usługi towarzyszące, w tym także prace hydrotechniczne.
"Grupa OTL zamierza zająć się także w szerszej skali, organizacją łańcuchów logistycznych i przewozu towarów z wykorzystaniem dostępnych środków transportu, z celem przeładunków we własnych portach morskich. Działania rozwojowe będą systematycznie rozszerzane na cały trójkąt geograficzny: Świnoujście-Gdynia-Rijeka, dając możliwości rozszerzenia oddziaływania na klientów z terenów: Austria, Węgry, Serbia oraz poprzez Luka Rijeka współpracę z klientami z Turcji" - dodano. (PAP Biznes)
doa/ osz/




















































