REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

ORLEN S.A.: Zmiany w Zarządzie ORLEN S.A.

2024-02-06 21:16
publikacja
2024-02-06 21:16
Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 14 / 2024
Data sporządzenia: 2024-02-06
Skrócona nazwa emitenta
ORLEN S.A.
Temat
Zmiany w Zarządzie ORLEN S.A.
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
ORLEN S.A. („Spółka”) informuje, że 6 lutego 2024 roku Minister Aktywów Państwowych, w imieniu akcjonariusza Skarbu Państwa, działając na podstawie § 9 ust. 1 pkt 3 Statutu Spółki powołał z dniem dzisiejszym Pana Witolda Literackiego do Zarządu ORLEN S.A. Jednocześnie Rada Nadzorcza Spółki na dzisiejszym posiedzeniu powołała Pana Witolda Literackiego z dniem 6 lutego 2024 roku na funkcję pełniącego obowiązki Prezesa Zarządu ORLEN S.A.

Ponadto Rada Nadzorcza Spółki odwołała ze składu Zarządu ORLEN S.A. następujące osoby:
 Pana Adama Buraka,
 Pana Krzysztofa Nowickiego,
 Pana Roberta Perkowskiego,
 Pana Piotra Sabata,
 Panią Iwonę Waksmundzką-Olejniczak.

Na tym samym posiedzeniu Rada Nadzorcza postanowiła także delegować z dniem 7 lutego 2024 roku następujących członków Rady Nadzorczej do czasowego wykonywania czynności członków Zarządu - do czasu powołania członków Zarządu na te stanowiska, przy czym na okres nie dłuższy niż trzy miesiące:
 Pana Kazimierza Mordaszewskiego,
 Pana Tomasza Sójkę,
 Pana Tomasza Zielińskiego.

Pan Witold Literacki
Pan Witold Literacki jest absolwentem Uniwersytetu Śląskiego, Wydział Nauk Społecznych, który ukończył w 1994 roku oraz MBA w Lubelskiej Szkole Biznesu przy współpracy z University of Central Lancashire w Wielkiej Brytanii w 2006 roku. Ekspert w dziedzinie finansów i podatków. Od wielu lat związany zawodowo z branżą paliwowo-energetyczną. Doświadczenie menadżerskie zdobywał zarówno w firmach zagranicznych, jak i polskich, w tym w PKN ORLEN.
W latach 2022 – 2023 pełnił funkcję dyrektora finansowego w PERN SA. Wcześniej w latach 2020-2022 był zatrudniony jako dyrektor finansowy w Warszawskich Zakładach Mechanicznych PZL- WZM w Warszawie SA. W latach 2008- 2020 był dyrektorem biura podatków w PKN ORLEN SA. W latach 2007 - 2008 - manager ds. podatkowych w RWS Stoen SA. W latach 1999-2007- senior manager ds. kontroli podatkowej w Carrefour Polska Sp. z o.o. W latach 1997 - 1999 zatrudniony był jako konsultant w firmie Arthur Andersen Sp. z o.o.. Od 1991 do 1997 był inspektorem w dziale kontroli podatkowych Urzędu Skarbowego w Zabrzu.

Pan Kazimierz Mordaszewski
Kazimierz Mordaszewski jest absolwentem prawa Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, ukończył również studia na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.
Działał w Niezależnym Zrzeszeniu Studentów oraz Związku Młodzieży Demokratycznej. Kontynuował działalność w opozycji demokratycznej w PRL.
Zdobył doświadczenie zawodowe jako aplikant sędziowski, a następnie aplikant radcowski w Zespole Radców Prawnych, pracując następnie jako nauczyciel akademicki na białostockiej filii Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. W 1989 r. uzyskał uprawnienia radcy prawnego.
W 1990 roku zaangażował się w proces tworzenia nowych struktur bezpieczeństwa państwa, obejmując stanowisko dyrektora biura w Urzędzie Ochrony Państwa.
W latach 1997-2001 pełnił funkcję Charge d'affaires w Ambasadzie RP w ZEA, będąc także akredytowanym w Państwie Katar. Po powrocie do kraju, w 2002 roku, otworzył praktykę prawniczą w ramach spółki partnerskiej adwokatów i radców prawnych KMMG Mordaszewski & Gliński.
W 2006 roku dołączył do służby w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, gdzie do 2012 r. był dyrektorem Biura Prawnego, a od 2012 do 2015 roku Zastępcą Szefa Agencji.
Kazimierz Mordaszewski był także członkiem Rady Nadzorczej PHZ Cenzin Sp. z o.o. oraz w latach 2010-2014 członkiem Rady Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Obecnie pełni funkcję dyrektora departamentu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

Pan Tomasz Sójka
Profesor nauk prawnych pracujący na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Adwokat. Specjalizuje się w prawie spółek, rynku kapitałowego i nowych technologii. Dorobek naukowy Tomasza Sójki obejmuje ponad sto publikacji w wyżej wymienionym zakresie. Jest autorem 4 monografii z zakresu prawa handlowego oraz redaktorem i współautorem wiodącego komentarza do prawa rynku kapitałowego. Uczestniczył także w procesie legislacyjnym wielu ustaw z zakresu prawa gospodarczego. Przez wiele lat pozostawał członkiem European Corporate Governance Institute w Brukseli. Był członkiem Rady Giełdy Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie, gdzie uczestniczył w pracach nad Dobrymi Praktykami Spółek Notowanych na GPW. Przez 15 lat był partnerem zarządzającym jednej z większych polskich kancelarii prawnych. W swojej praktyce świadczył usługi doradcze przy realizacji szeregu transakcji na rynku kapitałowym, w tym fuzji i przejęć (M&A). Doradzał w zakresie realizacji obowiązków informacyjnych oraz przestrzegania zasad corporate governance. Jego działalność doradcza skierowana była przede wszystkim do spółek publicznych, zwłaszcza z sektora energetycznego i finansowego. Uczestniczył także w wielu sporach sądowych i arbitrażowych związanych z konfliktami pomiędzy udziałowcami największych spółek kapitałowych, także w charakterze arbitra. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UAM w Poznaniu. Był stypendystą Uniwersytetu Oxfordzkiego, De Paul University w Chicago, Instytutu TMC Assera w Hadze oraz Instytutu Маха Plancka w Hamburgu.

Pan Tomasz Zieliński
Ekspert sektora chemicznego z ponad 20-letnim stażem pracy na najwyższych stanowiskach menadżerskich, zarządczych oraz w obszarze naukowo-akademickim. Doświadczenie zawodowe budował m.in. w najważniejszych spółkach sektora chemicznego oraz rafineryjno- petrochemicznego w Polsce i Europie Środkowej (m.in. Orlen S.A., Anwil S.A., Grupa Azoty Zakłady Chemiczne „Police”, Orlen Unipetrol a.s, Spolana s.r.o.), w doradztwie strategicznym i biznesowym oraz na Politechnice Warszawskiej. Od kilkunastu lat reprezentuje interesy krajowego przemysłu chemicznego w kraju i za granicą oraz zasiada w radach licznych krajowych i międzynarodowych organizacji biznesowych i przemysłowych.
Od 2016 roku jest członkiem National Association Board (NAB) w Europejskiej Radzie Przemysłu Chemicznego w Brukseli (CEFIC), gdzie reprezentuje interesy 7 krajów w Klastrze Europy Centralnej (Polski, Słowacji, Węgier, Republiki Czeskiej, Rumunii, Bułgarii Chorwacji). Od prawie 10 lat zasiada również w Zarządzie i Komitecie Sterującym Europejskiej Grupy Pracodawców Przemysłu Chemicznego w Brukseli (ECEG). Jest również członkiem Prezydium Komitetu ds. Chemii w Polskiej Akademii Nauk, a także Prezydium Rady i Komitetu ds. Polityki Klimatyczno-Energetycznej w Krajowej Izbie Gospodarczej. Ponadto zasiada w Radach Instytutów Sieci Łukasiewicz – Instytutu Chemii Przemysłowej oraz Łukasiewicz – Instytutu Nowych Syntez Chemicznych Członek rad nadzorczych przedsiębiorstw w kraju i zagranicą. Członek rad gospodarczych polskich uczelni technicznych, rad programowych, naukowych i stowarzyszeń branżowych. Autor licznych publikacji naukowych oraz wystąpień konferencyjnych.
W 2003 roku uzyskał stopień doktora nauk technicznych z zakresu technologii chemicznej w Instytucie Chemii Przemysłowej im. Prof. I. Mościckiego w Warszawie. Absolwent kierunku Technologia Chemiczna na Wydziale Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii Politechniki Warszawskiej Filii w Płocku oraz Podyplomowych Studiów Zarządzania Finansami i Marketingu tejże uczelni. Uzyskał ponadto stopień Master of Business Administration (MBA) University of Illinois at Urbana-Champaign w kooperacji z Politechniką Lubelską. Ukończył m.in. Professional Development Program: Strategic Business Management na Harvard University Extension School oraz kurs Strategies for Sustainability na Stanford University.
Od czerwca 2013 jest Prezesem Zarządu Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego - najważniejszej instytucji reprezentującej polski przemysł chemiczny w Polsce na forum krajowym i międzynarodowym.

Pan Witold Literacki złożył pisemne oświadczenie, że nie wykonuje innej działalności będącej konkurencyjną wobec ORLEN S.A., ani też nie jest wspólnikiem konkurencyjnych spółek cywilnych, osobowych, kapitałowych, nie uczestniczy w innych konkurencyjnych osobach prawnych jako członek ich organów. Złożył również oświadczenie, że nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (tj. Dz.U. 2023 poz. 685 z późn. zm.).

Członkowie Rady Nadzorczej oddelegowani dzisiaj do czasowego wykonywania czynności członków Zarządu Spółki, złożyli pisemne oświadczenia, że nie wykonują innej działalności będącej konkurencyjną wobec ORLEN S.A., ani też nie są wspólnikami konkurencyjnych spółek cywilnych, osobowych, kapitałowych, nie uczestniczą w innych konkurencyjnych osobach prawnych jako członkowie ich organów. Złożyli również oświadczenia, że nie figurują w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (tj. Dz.U. 2023 poz. 685 z późn. zm.).

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






Changes in the Management Board of ORLEN S.A.Regulatory announcement
no 14/2024 dated 6 February 2024ORLEN S.A. (“Company”) announces
that on 6 February 2024 the Minister of the State Assets, acting on
behalf of the shareholder the State Treasury, according to § 9 item 1
point 3 of the Company’s Articles of Association appointed effective
today Mr Witold Literacki to the ORLEN S.A. Management Board. At the
same time the Company’s Supervisory Board on today meeting appointed Mr
Witold Literacki with effect from 6 February 2024 as acting President of
the Company’s Management Board.Moreover the Company’s
Supervisory Board dismissed following persons from the Management Board:
Mr Adam Burak, Mr Krzysztof Nowicki, Mr Robert
Perkowski, Mr Piotr Sabat, Ms Iwona
Waksmundzka-Olejniczak.At the same meeting the Company’s
Supervisory Board decided to delegate with effect from 7 February 2024
the following members of the Company’s Supervisory Board for temporary
acting as members of the Company’s Management Board, by the time of
appointment of the Management Board members for that positions,
providing that no longer than for three months: Mr Kazimierz
Mordaszewski, Mr Tomasz Sójka, Mr Tomasz Zieliński.Mr
Witold LiterackiMr Witold Literacki is a graduate of the University
of Silesia, Faculty of Social Sciences, from which he graduated in 1994
and an MBA from the Lublin Business School in cooperation with the
University of Central Lancashire in the UK in 2006. An expert in the
field of finance and taxes. He has been professionally involved in the
fuel and energy industry for many years. He gained managerial experience
in both foreign and Polish companies, including PKN ORLEN.From 2022
to 2023, he served as financial director at PERN SA. Prior to that, he
was employed as financial director at Warszawskie Zakłady Mechaniczne
PZL- WZM w Warszawie SA from 2020 to 2022. From 2008 to 2020, he was
director of the tax office at PKN ORLEN SA. From 2007 to 2008- tax
manager at RWS Stoen SA. From 1999 to 2007- senior manager for tax
control at Carrefour Polska Sp. z o.o.. From 1997 to 1999, he was
employed as a consultant by Arthur Andersen Sp. z o.o.. From 1991 to
1997, he was an inspector in the tax control department of the Tax
Office in Zabrze.Mr Kazimierz MordaszewskiKazimierz
Mordaszewski is a law graduate of the Nicolaus Copernicus University in
Toruń, and also graduated from the Catholic University of Lublin.He
was active in the Independent Students' Union and the Union of
Democratic Youth. He continued his activities in the democratic
opposition in the People's Republic of Poland.He gained professional
experience as a trainee judge and then as a trainee legal advisor in the
Legal Advisors Group, later working as an academic teacher at the
Białystok branch of the Faculty of Law at Warsaw University. In 1989, he
qualified as a legal advisor.In 1990, he became involved in the
process of creating new state security structures, taking the position
of office director at the State Protection Office.From 1997 to 2001,
he served as Charge d'affaires at the Polish Embassy in the UAE, also
being accredited to the State of Qatar. Upon his return to the country,
in 2002, he opened a law practice within the partnership of KMMG
Mordaszewski & Glinski attorneys and legal advisors.In 2006, he
joined the service of the Internal Security Agency, where he was
Director of the Legal Bureau until 2012, and Deputy Head of the Agency
from 2012 to 2015.Kazimierz Mordaszewski was also a member of the
Supervisory Board of PHZ Cenzin Sp. z o.o. and a member of the Board of
the National Research and Development Center from 2010 to 2014.He
currently serves as a department director at the Ministry of State
Assets.Mr Tomasz SójkaProfessor of legal sciences
working at the Adam Mickiewicz University in Poznan. Advocate. He
specializes in corporate law, capital market and new technologies.
Tomasz Sójka's scientific output includes more than a hundred
publications in the above-mentioned field. He is the author of 4
monographs on commercial law and the editor and co-author of a leading
commentary on capital market law. He also participated in the
legislative process of many acts in the field of business law. He
remained a member of the European Corporate Governance Institute in
Brussels for many years. He was a member of the Board of the Warsaw
Stock Exchange, where he participated in the work on the Good Practices
of Companies Listed on the WSE. For 15 years he was managing partner of
a major Polish law office. In his practice, he provided advisory
services for a number of capital market transactions, including mergers
and acquisitions (M&A). He advised on the implementation of disclosure
obligations and compliance with corporate governance principles. His
advisory work was directed primarily to public companies, particularly
in the energy and financial sectors. He has also participated in many
court and arbitration disputes related to conflicts between shareholders
of major capital companies, also as an arbitrator. He graduated from the
Faculty of Law and Administration of Adam Mickiewicz University in
Poznan. He was a scholarship holder at Oxford University, De Paul
University in Chicago, the TMC Asser Institute in The Hague and the Мах
Planck Institute in Hamburg.Mr Tomasz ZielińskiAn
expert in the chemical sector with more than 20 years of experience in
top managerial, management and scientific-academic positions. He built
his professional experience in the most important companies in the
chemical and refining and petrochemical sector in Poland and Central
Europe (including Orlen S.A., Anwil S.A., Grupa Azoty Zakłady Chemiczne
"Police", Orlen Unipetrol a.s, Spolana s.r.o.), in strategic and
business consulting and at the Warsaw University of Technology. For more
than a dozen years, he has represented the interests of the domestic
chemical industry at home and abroad and sits on the boards of numerous
national and international business and industry organizations.Since
2016, he has been a member of the National Association Board (NAB) of
the European Chemical Industry Council in Brussels (CEFIC), where he
represents the interests of 7 countries in the Central Europe Cluster
(Poland, Slovakia, Hungary, Czech Republic, Romania, Bulgaria, Croatia).
He has also served on the Board and Steering Committee of the European
Chemical Employers Group in Brussels (ECEG) for almost 10 years. He is
also a member of the Presidium of the Committee on Chemistry at the
Polish Academy of Sciences, as well as the Presidium of the Council and
the Committee on Climate and Energy Policy at the National Chamber of
Commerce. In addition, he sits on the Boards of the Łukasiewicz Network
Institutes - Institute of Industrial Chemistry and Łukasiewicz -
Institute of New Chemical Syntheses. Member of the Supervisory Boards of
companies at home and abroad. Member of economic councils of Polish
technical universities, program councils, scientific councils and
industry associations. Author of numerous scientific publications and
conference speeches.In 2003, he received a doctoral degree in
chemical technology from the Prof. I. Mościcki Institute of Industrial
Chemistry in Warsaw. He graduated with a degree in Chemical Technology
from the Faculty of Construction, Mechanics and Petrochemistry of the
Warsaw University of Technology, Plock Branch, and with a postgraduate
degree in Financial Management and Marketing from the same university.
In addition, he obtained a Master of Business Administration (MBA)
degree from the University of Illinois at Urbana-Champaign in
cooperation with the Lublin University of Technology. Among other
things, he completed the Professional Development Program: Strategic
Business Management at Harvard University Extension School and the
Strategies for Sustainability course at Stanford University.Since
June 2013 he has been President of the Board of the Polish Chamber of
Chemical Industry - the most important institution representing the
Polish chemical industry in Poland at the national and international
forum.Mr Witold Literacki submitted statement that he is not
involved in any activity competitive with ORLEN S.A. and is not a
partner of any competitive civil law partnership, partnership, capital
company, is not a member of any board of a competitive capital company.
He also stated that he is not on the list of insolvent debtors kept on
record on the National Court Register Act.All members of the
ORLEN Supervisory Board delegated today for temporary acting as members
of the Company’s Management Board submitted statements that they are not
involved in any activity competitive with ORLEN S.A. and are not
partners of any competitive civil law partnerships, partnerships,
capital companies, are not members of any boards of competitive capital
companies. They also stated that they are not on the list of insolvent
debtors kept on record on the National Court Register Act.


INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2024-02-06 Witold Literacki p.o. Prezesa Zarządu
2024-02-06 Robert Śleszyński p.o. Dyrektor Wykonawczy ds. Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich
Źródło:Komunikaty spółek (ESPI)
Tematy
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: pknorlen

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki