Nowo powstający Alior Bank chce pozyskać 1 mln klientów

18 kwietnia 2008 r. Grupa Carlo Tassara uzyskała zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na utworzenie banku w Polsce. Nowy bank będzie działał pod nazwą Alior Bank. Centrala Banku będzie umiejscowiona w Warszawie. Zaplecze techniczne i operacyjne nowej instytucji zostanie zlokalizowane w Krakowie.

- Cieszymy się bardzo z pozytywnej i tak szybkiej decyzji KNF. To dla nas wszystkich wyjątkowa data, ponieważ od niej zaczyna się oficjalna historia Alior Banku. – stwierdziła Helene Zaleski, Prezes Carlo Tassara International.


Prace projektowe związane z uruchomieniem banku rozpoczęły się we wrześniu 2007 r. Prowadził je stale powiększający się zespół doświadczonych bankowców, liczący obecnie ponad 270 osób. Kadra menedżerska została już praktycznie skompletowana. Aktualnie trwa rekrutacja doradców bankowych, pracowników działu IT oraz tzw. back office’u.

- W momencie otwarcia pierwszych placówek bank będzie zatrudniał 800 osób, na koniec 2008 roku 1000, a docelowo - w perspektywie 3 lat - aż 3500 pracowników – dodała Helene Zaleski.

Po uzyskaniu zezwolenia na utworzenie banku, rozpoczną się prace nad przygotowaniem dla KNF dokumentacji wymaganej do uzyskania licencji operacyjnej. Jej otrzymanie warunkuje rozpoczęcie przez Alior Bank działalności bankowej - planowany termin to druga połowa tego roku. W pierwszym etapie otwartych zostanie 80 placówek bankowych, skupionych w 10 regionach, w 50 największych miastach oraz 8 centrów biznesowych.

W perspektywie 3 lat Alior Bank zamierza pozyskać od 2 do 4 % udziałów w rynku oraz zdobyć zaufanie około miliona klientów. Docelowo bank planuje otwarcie 200 oddziałów oraz ponad 400 agencji. Będzie to bank uniwersalny, obsługujący wszystkie segmenty rynku w ramach dwóch pionów biznesowych: detalicznego i korporacyjnego. Bank przygotowuje atrakcyjną cenowo i innowacyjną ofertę produktów, która już na starcie będzie dostępna zarówno w sieci oddziałów, jak też poprzez Internet. Kapitał własny banku wynosi 1,5 miliarda PLN. Alior Bank jest największą od 30 lat tego typu inwestycją w Europie oraz jedną z największych bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Polsce. Od początku swojego istnienia Alior Bank znajdzie się wśród 10 największych banków w Polsce pod względem wielkości kapitałów własnych. Bankiem pokieruje czteroosobowy Zarząd, którego Prezesem zostanie Wojciech Sobieraj, a wiceprezesami będą Krzysztof Czuba, Niels Lundorff oraz Cezary Smorszczewski.

Alior Bank ma już także swój logotyp, którego motywem przewodnim jest stylizowany Anioł, symbolizujący ochronę i bezpieczeństwo. Logo skomponowane jest z dwóch kwadratów, odzwierciedlających doskonałość, zaufanie, solidność oraz partnerskie relacje pomiędzy klientami i bankiem. Rycina przedstawiająca anioła stylizowana jest na tradycyjny miedzioryt i nawiązuje do grafiki banknotów, papierów wartościowych, dodając logotypowi powagi oraz komunikując wiarygodność. Jednocześnie sposób wykadrowania ryciny w połączeniu z prostym geometrycznym kształtem kwadratu nadaje logo nowoczesny charakter. Innowacyjnym elementem logo jest również użyta czcionka, którą charakteryzuje elegancja, czytelność i dostojność. Łączy ona w sobie elementy klasycznej antykwy z nowoczesnością, co nadaje jej ponadczasowy, uniwersalny charakter.

Kolorystyka logo oparta jest na dwóch kolorach: złoto-żółtym oraz burgundzie. Złoto–żółty kolor w logotypie symbolizuje złoto, słońce, dobrobyt, natomiast burgund doświadczenie, pewność i jakość. Nazwa Alior kojarzona jest z klasyką, a „or” po francusku znaczy złoto.

- Jesteśmy przekonani, że nasz logotyp w pełni odzwierciedla podstawowe wartości reprezentowane przez bank: pasję, profesjonalizm, innowacyjność i szacunek. Jednocześnie logo Alior Banku łączone jest z tradycją, siłą i zaufaniem – stwierdził Wojciech Sobieraj, przyszły Prezes Zarządu Alior Banku.

Przeprowadzone badania marketingowe potwierdziły, że logo kojarzy się z bezpieczeństwem (42% badanych), ponadto co czwarty respondent uważa, że Bank, który ma takie logo jest przyjazny i odpowiadający potrzebom klientów; 30% respondentów wskazuje to logo jako najlepiej pasujące do zdania „Dobrze jest być klientem takiego Banku”. Logo Alior Banku zostało zaprojektowane przez White Cat Studio, firmę specjalizującą się w projektowaniu systemów identyfikacji wizualnej firm i marek.


Grupa Carlo Tassara / www.prnews.pl
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~ja

przerósł oczekiwania

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne