Na kilka miesięcy przed rozpoczęciem sprzedaży Renault oficjalnie pochwaliło się nową, szóstą już generacją najpopularniejszego modelu XXI w. – clio. Auto będzie większe od poprzedników i oszczędniejsze. Wpisze się także w obowiązujące trendy i porzuci silniki Diesla.


Choć w Europie renault clio od lat pozostaje jednym z najpopularniejszych modeli, w Polsce z roku na rok traci klientów. Zmienić może to nowa generacja kultowego modelu, która wjedzie do salonów na początku 2026 r.
Szóste już renault clio będzie największym w historii. Auto będzie miało 4116 mm długości – o 66 mm więcej od poprzednika. Rozstaw osi wyniesie 2591 mm. I choć nowe clio będzie także o 11 mm wyższe, to wciąż klasyfikowane będzie jako auto miejskie, a nie crossover.
Nie zmieni się za to pojemność bagażnika. Clio, podobnie jak obecnie dostępny w salonach model piątej generacji, będzie oferowało co najmniej 391 l przy rozłożonych tylnych siedzeniach.
Nowe renault clio - silniki
Clio to kolejny model, który porzucił silniki wysokoprężne, w tym przypadku jednostkę dCi. Pod maską będzie można znaleźć przede wszystkim czterocylindrowy silnik E-Tech Full Hybrid o pojemności 1,8 l i mocy 160 KM. Jak informują przedstawiciele Renault, tak wyposażone clio będzie spalało jedynie 3,9 l na 100 km, co umożliwi blisko 1000 km zasięgu, a do „setki” rozpędzi się w 8,3 s.
Dostępny będzie także trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 TCe o mocy 115 KM w wersji z manualną lub automatyczną skrzynią biegów oraz dwupaliwowy, 120-konny silnik Eco-G, czyli stosowany także w siostrzanych daciach napęd z fabrycznie zamontowaną instalacją LPG. Jak informuje serwis francuskie.pl, w późniejszym czasie gamę uzupełnią napędy benzynowe wraz z wariantami LPG o mocy powyżej 115 KM.
Ceny renault clio w grudniu
Auta będzie można zamawiać pod koniec roku. Wówczas, najprawdopodobniej w grudniu, poznamy także polskie ceny nowego renault clio. Przypomnijmy, że ceny obecnie oferowanej w salonach piątej generacji zaczynają się od 84,9 tys. zł. Choć, dla porównania, większą siostrzaną dacię duster możemy kupić taniej, to na tle bezpośredniej konkurencji clio plasuje się w środku stawki.
Jest tańsze od volkswagena polo, toyoty yaris i hyundaia i20, ale równocześnie droższe od peugeota 208, opla corsy i skody fabii.
W Polsce clio traci, w Europie wciąż na podium
W Polsce renault clio przeżywa w ostatnich latach wyraźny regres. Sprzedaż całej marki ciągnie crossover captur, który w tym roku (I-VIII) wśród polskich klientów indywidualnych odpowiadał za więcej niż co drugi sprzedany nowy egzemplarz z logo Renault. Jednak jeszcze do 2020 r. renault clio plasowało się w czołowej dziesiątce rankingu popularności.
Zupełnie inaczej, głównie za sprawą rejestracji dokonywanych w rodzimej Francji, wyglądają wyniki osiągane przez clio w Europie. Zgodnie z danymi JATO Dynamics, w I poł. 2025 r. clio było drugim najchętniej rejestrowanym nowym autem w krajach należących do Unii Europejskiej oraz Zjednoczonym Królestwie, notując blisko 122,5 tys. zarejestrowanych egzemplarzy – o 7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Renault clio na tym polu ustąpiło miejsca jedynie należącej do tej samej stajni dacii sandero.





















































