REKLAMA
BELKA ZA 2022 ROK

Mercator Medical zauważa na rynku nadpodaż rękawic przewyższającą popyt

2022-12-06 12:08, akt.2022-12-06 12:39
publikacja
2022-12-06 12:08
aktualizacja
2022-12-06 12:39

Mercator Medical zauważa negatywny trend w branży i dużą nadpodaż rękawic przewyższającą popyt. Grupa spodziewa się, że ten trend utrzyma się w przyszłym roku - ocenili przedstawiciele spółki podczas wtorkowej wideokonferencji.

Mercator Medical zauważa na rynku nadpodaż rękawic przewyższającą popyt
Mercator Medical zauważa na rynku nadpodaż rękawic przewyższającą popyt
/ Materiały prasowe

"Trend rynkowy w branży jest w tym momencie dość negatywny (...). MARGMA, czyli największe stowarzyszenie producentów rękawic, podawała kwartał temu, że w ciągu sześciu miesięcy rynek powinien zacząć wracać do równowagi, natomiast to, co widzimy, to nadal dużą nadpodaż rękawic przewyższającą popyt o ok. 30 proc. Widzimy, że będzie się to utrzymywało też w przyszłym roku" – powiedziała wiceprezes Monika Żyznowska.

W prezentacji spółki podano, że analizy rynkowe (MARGMA) z września wskazywały, że rynek powinien się ustabilizować w 6-9 miesięcy.

Jak wyjaśniła wiceprezes, ceny zakupów w Azji są niskie, co jest spowodowane w dużej mierze sytuacją na rynku chińskim przez różnego rodzaju benefity, czy obniżki podatków, a chińscy producenci zyskują przewagę i mogą oferować ceny niższe niż pozostali producenci.

"Zaniża to ceny na rynku i rynek sprzedaży w Stanach, w Europie dostosowuje się do tych zaniżonych cen i to obniża rentowność całej branży. Biorąc pod uwagę, że ta sytuacja w Chinach się nie zmieniła, jak również to, że jest ogólnie gigantyczna nadpodaż rękawic, trendy na przyszły rok są dość negatywne" - oceniła Żyznowska.

"To, na czym się skupiamy - jako produkcja i dystrybucja, to optymalizacja kosztów i poprawa efektywności naszego działania” - dodała.

Zarząd podtrzymał, że w kolejnych kwartałach planuje m.in. ekspansję na terenie Europy Zachodniej. Udział tego obszaru w sprzedaży w okresie I-III kw. 2022 r. stanowił 15 proc.

"Podtrzymuję to, co ostatnio mówiłam - zbudowaliśmy struktury w Europie Zachodniej, planujemy tam ekspansję i wzrost sprzedaży. Te struktury zostały zbudowane kilka miesięcy temu, więc jeszcze dajemy sobie czas na to, żeby zauważyć wzrost sprzedaży w całym udziale" - powiedziała wiceprezes.

W odpowiedzi na pytanie o nakłady inwestycyjne w 2023 r. zastępca dyrektora finansowego Szymon Śliz poinformował, że nie są planowane większe nakłady, poza dokończeniem ostatniej linii produkcyjnej w fabryce oraz zakończeniem prac nad systemami informatycznymi. (PAP Biznes)

doa/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
MINI pełne dobrych ofert.

MINI pełne dobrych ofert.

Komentarze (3)

dodaj komentarz
summit
Nie ma co narzekać, tylko zareagować elastycznie i znaleźć ofertę, która wygra z konkurencją!
Na sprzęcie medycznym zawsze świetnie się zarabiało, pieniądze są, co za problem wystartować z nowym produktem nie rezygnując z obecnego...?!
endes
Po co takie bzdety tu wypisujecie?… ja zauważam, że na rynku nadpodaż masła przewyższa popyt a winą jest inflacja i cena
simonsoft8
wyglądali dobrze żeby obsunąć się jako meme akcja do kutwy

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki