MI: Rusza przetarg na przebudowę południowej jezdni A18

Oddział GDDKiA w Zielonej Górze ogłosił 6 grudnia 2018 r. przetarg na przebudowę drogi krajowej nr 18 - poinformowało na stronie internetowej Ministerstwo Infrastruktury.

(GDDKiA)

Zadanie obejmuje budowę ponad 70 km nowej jezdni autostrady. Chodzi o odcinek Olszyna - węzeł Golnice.

Termin składania ofert na dostosowanie pierwszych 22 km drogi do parametrów autostrady mija 15 stycznia 2019 r.

"Po ocenie potrzeb inwestycyjnych w skali całego kraju, mając też na uwadze dostępne środki finansowe w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), Minister Infrastruktury w sierpniu 2018 r. podjął decyzję o skierowaniu do realizacji inwestycji polegającej na budowie południowej jezdni autostrady A18 w. Olszyna - w. Golnice" - głosi informacja na stronie resortu.

Zamówienie GDDKiA, jak wynika z informacji zamieszczonej na stronie MI, obejmuje wykonanie robót budowlanych na odc. od km 11,86 do km 33,76 wraz z budową Obwodu Utrzymania Autostrady, węzła autostradowego Żary, obiektów inżynierskich - 3 wiadukty, 3 przejścia dla zwierząt nad autostradą, 1 most, 1 przejście pod autostradą.

Droga A18 biegnie przez woj. lubuskie i dolnośląskie, od granicy z Niemcami OlszynaForst (łączy się tutaj z niemiecką A15 w kierunku Berlina), przez obszar Borów Dolnośląskich aż do węzła Krzyżowa k. Bolesławca, gdzie łączy się z autostradą A4.

Południowa jezdnia A18 jest wybudowana z betonowych płyt, powstała jeszcze w latach 30.tych XX wieku. To ten odcinek, który kierowcy nazywają złośliwie "najdłuższymi schodami Europy". Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podkreślił, że na przebudowę południowej nitki trasy A18 kierowcy czekali od lat.

"Stan techniczny nawierzchni jezdni południowej na trasie Olszyna - Golnice jest zły. Na całym odcinku występują spękania podłużne i poprzeczne, a także wykruszenia i ubytki w płytach betonowych, co jest odczuwalne podczas podróży. Nawierzchnia jest niejednorodna, ponieważ najbardziej zniszczone płyty betonowe pokryto masą bitumiczną. Wykonywane na bieżąco zabiegi utrzymaniowe nie poprawiają długofalowo komfortu i bezpieczeństwa jazdy użytkowników drogi, dlatego konieczna jest gruntowna przebudowa tej trasy" - mówił Adamczyk.

Remont północnej jezdni, prowadzącej w kierunku Berlina, ukończono w 2007 roku. (PAP)

autor: Mariusz Polit, Łukasz Pawłowski

mp/ pif/ pś/ skr/ Bankier.pl

Źródło: Bankier24
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 9 sloneczkodzg

GDDKiA musi pomyśleć też o poszerzeniu A4 o jeden dodatkowy pas ruchu na odcinku Węzeł Krzyżowa do samego Wrocławia . Nie raz czytałem , że na A4 jest największy ruch i zatem największy ,, zysk" za winiety .

! Odpowiedz
1 4 karbinadel

Trzy pasy powinny być też między Wrocławiem a Katowicami - a przynajmniej do skrzyżowania z A1 w Sośnicy

! Odpowiedz
0 15 karbinadel

W 2007 nie przeprowadzono remontu jezdni w kierunku Berlina, lecz wybudowano ją od nowa. Przedtem istniała tylko jedna jezdnia, która była używana jako zwykła droga dwukierunkowa. Ta właśnie jezdnia, pozostająca praktycznie w stanie z roku 1945, będzie teraz remontowana. Lepiej późno niż wcale :)

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,6% XI 2019
PKB rdr 3,9% III kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,0% X 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 213,27 zł X 2019
Produkcja przemysłowa rdr 3,5% X 2019

Znajdź profil