REKLAMA

Jest zgoda na korytarz kolejowy z Indii na Bliski Wschód i do Europy

2023-09-10 09:58
publikacja
2023-09-10 09:58

Na marginesie szczytu G20 w Delhi światowi przywódcy ogłosili w sobotę międzynarodowe porozumienie w sprawie korytarza kolejowego, łączącego porty Indii z krajami Bliskiego Wschodu oraz z Europą.

Jest zgoda na korytarz kolejowy z Indii na Bliski Wschód i do Europy
Jest zgoda na korytarz kolejowy z Indii na Bliski Wschód i do Europy
/ G20

Według zastępcy doradcy ds. bezpieczeństwa narodowego USA Jona Finera, porozumienie przyniesie korzyści krajom regionu o niskich i średnich dochodach oraz umożliwi odegranie przez Bliski Wschód kluczowej roli w światowym handlu. Projekt ma także skrócić czas transportu i zmniejszyć koszty oraz zużycie paliwa.

Protokół ustaleń w sprawie korytarza został podpisany przez m.in. przez Unię Europejską, Indie, Arabię Saudyjską, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Stany Zjednoczone.

Agencja Reuters zauważa, że porozumienie to jest szczególnie ważne dla prezydenta USA Joe Bidena, bowiem ma być przeciwwagą dla chińskiej inicjatywy Pasa i Szlaku i jej wpływu na globalną infrastrukturę.

"To naprawdę wielka sprawa, która połączy porty na dwóch kontynentach i doprowadzi do bardziej stabilnego, zamożnego i zintegrowanego Bliskiego Wschodu" - powiedział Biden.

Natomiast gospodarz szczytu premier Indii Narendra Modi podkreślił: "Dzisiaj, podejmując tak dużą inicjatywę w zakresie łączności, zasiewamy nasiona, aby przyszłe pokolenia mogły marzyć o większych korzyściach".

Zgodnie z protokołem ustaleń przedsięwzięcie ma składać się z dwóch oddzielnych korytarzy, z których wschodni będzie łączyć Indie z Zatoką Perską, a północny połączy Zatokę Perską z Europą.

Wzdłuż trasy kolejowej mają być ułożone kable dla linii elektroenergetycznych i transmisji danych oraz rurociągi dla wodoru, pozyskiwanego z energii odnawialnej do wykorzystania w energetyce. (PAP)

zm/ pr/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (19)

dodaj komentarz
faramir_z_gondoru
Tak do przemyślenia i dyskusji dla forumowiczów: Fracht morski jest dużo droższy i trwa dłużej niż kolejowy, poza tym nie wymaga pośredników. Morski fracht międzynarodowy głównie obsługują firmy z kapitałem ... domyślcie się czyim. Jedwabny szlak miał iść przez Polskę, przez co stalibyśmy się olbrzymim europejskich hubem przeładunkowym,Tak do przemyślenia i dyskusji dla forumowiczów: Fracht morski jest dużo droższy i trwa dłużej niż kolejowy, poza tym nie wymaga pośredników. Morski fracht międzynarodowy głównie obsługują firmy z kapitałem ... domyślcie się czyim. Jedwabny szlak miał iść przez Polskę, przez co stalibyśmy się olbrzymim europejskich hubem przeładunkowym, nie mówiąc o finansowych tego korzyściach (biorąc pod uwagę tylko politykę celną, to korzyści z wymiany handlowej ma pierwszy kraj UE, do którego przychodzi transport spoza UE). Ktoś to musiał uwalić. Dodatkowo Ukraina z niewiadomych przyczyn zablokowała nam tory. Robi się wszystko, by odciąć Chiny od Europy. Przypadek?
polonu
zapomniałeś dopisać i Marii nie mylić z Częstochową .
jarunia
Jak Ukraińcy przebija się do Kaukazu, otworzymy linie kolejową CPK - Goa im. Lecha Kaczyńskiego
abcx
Chiny swój 'Nowy Jedwabny Szlak' już od 2013 roku realizują a tu jest dopiero 'zgoda' na korytarz kolejowy, no to szybko się USA obudziło po 10 latach...
jenak
Rozumiem, że Indie, chyba na siłę, mają się stać teraz globalną fabryką.

Co może pójść nie tak?

No i ten przepływ przez Bliski Wschód. Tylko czego? Po tych torach. Piasku, skały? Czy jest na to aż taki popyt?

Nie szło specjalnie do tej pory. Ale może tak dekretem pójdzie.
pozhoga
No jak to: przecież to ewidentnie jest gra na ostateczne uwalenie chińskiego Nowego Jedwabnego Szlaku i wyciągnięcie tą drogą SAR i paru innych krajów z orbity wpływów Chin.
romulus6
Czyli Saudowie jadą na dwa fronty. Z Chinami dogadali się wcześniej .
pozhoga
Każdy, kto może sobie na to pozwolić gra na dwa fronty - my nie możemy.
and00
"Protokół ustaleń w sprawie korytarza został podpisany przez m.in. przez Unię Europejską, Indie, Arabię Saudyjską, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Stany Zjednoczone"
To ta kolej przez ocean pójdzie?
Bo nic o Iranie i Pakistanie albo Rosji tu niema

Powiązane: Indie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki