Tauron uruchomił specjalną stronę internetową dla klientów, którzy chcą dowiedzieć się jak sprawdzić swoje zużycie energii elektrycznej - poinformowała energetyczna spółka we wtorek. Zużycie z ostatnich faktur można też sprawdzić w aplikacji Mój Tauron - dodano.


Jak przypomniał Tauron, z aplikacji spółki korzysta już blisko milion użytkowników, a klienci mogą również dzięki niej podać odczyt licznika i zamówić szybki kontakt z konsultantem.
"W naszej aplikacji można np. szybko sprawdzić stan zużycia energii elektrycznej z ostatnich faktur. Informacja ta, w świetle przedstawionych przez rząd planów wprowadzenia gwarantowanej ceny energii w 2023 r. na poziomie z 2022 r., do zużycia 2000 kWh rocznie, jest szczególnie poszukiwana przez naszych klientów" - powiedział cytowany w komunikacie prezes Tauron Sprzedaż Rafał Soja.
Sprawdzenie zużycia energii elektrycznej możliwe jest też na specjalnej stronie internetowej uruchomionej przez spółkę dla klientów.
"Chcemy pozostać liderem rozwiązań proklienckich w Polsce, stąd sukcesywnie rozwijamy cyfrowe kanały komunikacji, aby maksymalnie ułatwić naszym klientom załatwianie wszystkich spraw związanych z energią elektryczną. To ważny aspekt naszej nowej strategii rozwoju" - wyjaśnił Soja.
Wymiana pieca, pompa ciepła, fotowoltaika. Skąd pieniądze na ocieplenie domu? Przejrzeliśmy rządowe i lokalne programy
Od zakupu nowych drzwi i okien po wymianę źródła energii – katalog inwestycji, na które można otrzymać dotacje w ramach rządowych programów, jest szeroki. Rekordowe subwencje sięgają 106 tys. zł. Przeanalizowaliśmy jak uzyskać dofinansowanie do ocieplenia domu, na wymianę stolarki okiennej, zakup i montaż nowego źródła ciepła oraz instalację fotowoltaiki. Po lupę wzięliśmy m.in. program „Czyste powietrze”, „Moje ciepło”, „Ciepłe mieszkanie” oraz ulgę termomodernizacyjną.
Jak podkreślił Tauron, klienci najczęściej uruchamiają aplikację między innymi po to, by sprawdzić saldo i opłacić rachunki. Aby ułatwić podanie odczytu licznika, który często znajduje się w zaciemnionych miejscach, z poziomu aplikacji klient może uruchomić latarkę - zaznaczyła spółka. Według spółki użytkownicy chętnie korzystają również z opcji szybkiego zamawiania rozmowy z konsultantem, wyszukiwania awarii i planowanych wyłączeń oraz pobierania archiwalnych i bieżących faktur.
Tauron przekazał, że użytkownicy aplikacji Mój Tauron będą mogli już w najbliższym czasie za jej pomocą w przyjazny sposób załatwić dodatkowo podstawowe sprawy związane z umowami na energię elektryczną i sprawy instalacyjne.
Wszystko, co musisz wiedzieć o ogrzewaniu tej zimy:
- Premier zapowiedział tarczę solidarnościową. Gwarantowana cena prądu do 2 tys. kW rocznie
- Wymiana pieca, pompa ciepła, fotowoltaika. Skąd pieniądze na ocieplenie domu? Przejrzeliśmy rządowe i lokalne programy
- Dodatek węglowy - dla kogo, kiedy i ile?
- Te urządzenia "pożerają" najwięcej prądu
- Dodatek energetyczny. Dla kogo, kiedy i ile? Jak wygląda wniosek?
- Za mało taniego prądu. Apele o większe limity dla ogrzewających się energią elektryczną
wkr/ mk/