Eobuwie.pl wejdzie na giełdę? Sklep, jakiego jeszcze nie było

Spółka zależna CCC, eobuwie.pl, rozpoczęła działania mające wprowadzić ją na GPW. Ten internetowy sprzedawca obuwia działa już w kilkunastu krajach, a wprowadzane przez niego innowacje są unikatowe.

(eobuwie.pl)

CCC poinformowało, że ich spółka zależna, eobuwie.pl, rozpoczęła już wstępne działania przygotowawcze do przeprowadzenia oferty publicznej na GPW. IPO jest rozważane w celu pozyskania przez eobuwie.pl środków na finansowanie dalszego rozwoju.

Eobuwie.pl to internetowy sklep z obuwiem, w którym CCC posiada 74,99 proc. udziałów. W sierpniu 2018 roku grupa podpisała ponadto aneks do umowy zakupu akcji eobuwie.pl, który przedłużył o trzy lata prawo do nabycia kolejnych 25,01 proc. akcji spółki. Ustalono, że kwota zakupu nie będzie mogła być niższa niż 100 mln zł oraz nie wyższa niż 1,2 mld zł. Pomimo powiązań udziałowych, oferta eobuwie.pl nie ma jednak zbyt wiele wspólnego z marką CCC i sprzedaje głównie nie buty polskiego producenta, a obuwie marek znanych na całym świecie.

Samo CCC na GPW jest już z kolei obecne od kilkunastu lat i należy na niej do jednych z największych podmiotów. Teraz, gdy również eobuwie.pl rozważa wejście na polski parkiet, postanowiliśmy przyjrzeć się tej spółce i sprawdzić w jakiej obecnie jest ona sytuacji.

Handel przechodzi rewolucję

Jak przekonuje sama spółka CCC: „w ciągu najbliższych 5-10 lat w handlu zmieni się więcej niż przez ostatnie 100 lat”. I nie są to jedynie puste słowa, a wiele z tych zmian widać już dziś. Jeszcze nie tak dawno temu niemal nikt nie wyobrażał sobie zakupu obuwia w inny sposób niż w zwykłym sklepie stacjonarnym. Już teraz wielu klientów korzysta jednak ze sklepów internetowych, a te zmiany dostrzegło także CCC, które na początku 2016 roku za prawie 130 mln złotych sfinalizowało zakup większościowego udziału w spółce eobuwie.pl.

Przejęta spółka do jeden z liderów rynku sprzedaży internetowej obuwia w Polsce. Coraz większe znaczenie spółka ma również w całej Europie, gdzie działa już w czternastu krajach i wciąż planuje dalszą ekspansję. Natomiast dla tych jeszcze nieprzekonanych do zakupów online eobuwie.pl przygotowało także pewien pomost pomiędzy sklepami stacjonarnymi a internetowymi – tak zwany omnichannel. Są to całkowicie „realne” sklepy, do których można pójść, jednak już wewnątrz niewiele przypominają te tradycyjne. Nie ma tam bowiem żadnych półek z produktami, a spotkamy jedynie tablety do przeglądania oferty sklepu. Można tam wybrać interesujące nas obuwie, a (jak informuje spółka) w ciągu zaledwie trzech minut dostaniemy dany model do przymierzenia i ewentualnego kupienia. Bardzo istotną zaletą rozwiązania z tych sklepów jest znacznie mniej ograniczona ilość sprzedawanych produktów, w których kupić można nie tylko to, co zmieściło się na półkach sklepowych, a aż dziesiątki tysięcy różnych modeli butów czy sprzedawanych tam również torebek. Pełna oferta ze sklepu online jest natomiast dostarczana do dowolnego salonu w ciągu maksymalnie 24 godzin.

Wzorcowy sklep omnichannel eobuwie.pl
Wzorcowy sklep omnichannel eobuwie.pl (fot. Adam Hajdamowicz / Bankier.pl )

Innowacje, które mają odmienić zakupy

Samo uruchomienie sklepów w formacie omnichannel nie jest jednak jedyną rewolucją w sprzedaży przeprowadzaną przez eobuwie.pl. Już od 15 października 2018 roku wprowadzona także została innowacyjna usługa esize.me, która pozwala dobierać odpowiednio dopasowane buty za pomocą skanu stopy 3D. Ta darmowa usługa ma być odpowiedzią na jedną z głównych barier powodującą opór przed zakupami online – brak możliwości sprawdzenia, czy buty będą dobrze pasowały.

„Wykonaliśmy skany i modele 3D już niemal 40 tys. modeli butów, pochodzących od prawie 500 marek. Obraz zeskanowanych stóp w kilka sekund jest porównywany z obrazem dostępnych modeli obuwia. W rezultacie otrzymujemy rekomendację butów idealnie dopasowanych do naszego kształtu stopy” – wyjaśnia Marcin Grzymkowski, prezes i założyciel portalu eobuwie.pl.

Z punktu widzenia klienta działanie samego systemu jest bardzo proste, wystarczy wejść na odpowiednią maszynę, na której po założeniu konta następuję dokładny pomiar naszych stóp. Informacje te są następnie zapisywane w systemie, do którego użytkownik posiada później stały dostęp również z domu. Przy każdych kolejnych zakupach nie są już zatem potrzebne żadne przymiarki, a podczas zamówień online za pomocą założonego konta automatycznie są odrzucane wszystkie modele, które nie będą na nas pasować. Raz dobrze wykonany pomiar może zatem sprawić, że zbędne będą już jakiekolwiek wizyty w sklepach stacjonarnych, aż do momentu, gdy ewentualnie zmienią się nam proporcje stóp (np. wzrost u dzieci).

Przedstawienie działania usługi esize.me
Przedstawienie działania usługi esize.me (eobuwie.pl)

Cały czas udoskonalana jest także sama sprzedaż internetowa, szczególnie pod względem szybkości obsługi. I już dziś dzięki wprowadzeniu usługi Same Day Delivery klienci eobuwie.pl w wybranych miastach otrzymują swoje zamówienia nawet w przeciągu 3 godzin od jego złożenia online. Jak podaje spółka w tej chwili ze wspomnianej usługi szybkiej dostawy może korzystać już ponad 5 mln Polaków w różnych regionach kraju. Zasięg tej oferty ma jednak ulegać stopniowemu poszerzeniu.

Czytaj dalej: Rozwój wymaga inwestycji

Źródło:
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
8 13 atyp1

Jak zarobic na leszczach - czyli wejscie na gielde.
Nikt poza cwaniaczkami z eobuwia nic z tego nie bedzie miał.

! Odpowiedz
10 1 dav89

Witam, jeżeli ktoś chce pomoc w realizacji mojego marzenia, zachęcam : - ) https://zrzutka.pl/yexfeh i z góry dziękuje

! Odpowiedz
4 24 devu

Cieszy bo polskie - czyli dobre ;-)!

! Odpowiedz
26 9 jendreka

Takich sklepów jest już multum.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
CCC 3,02% 112,60
2019-12-13 11:16:24
WIG 0,71% 57 021,32
2019-12-13 11:14:00
WIG20 0,73% 2 117,53
2019-12-13 11:29:45
WIG30 0,64% 2 426,63
2019-12-13 11:29:00
MWIG40 0,22% 3 850,11
2019-12-13 11:14:45
DAX 1,44% 13 412,15
2019-12-13 11:27:00
NASDAQ 0,73% 8 717,32
2019-12-12 22:03:00
SP500 0,86% 3 168,57
2019-12-12 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.