EBITDA Comarchu w drugim kwartale wyniosła 54,7 mln zł, 56 proc. powyżej konsensusu

Wynik EBITDA grupy Comarch w drugim kwartale 2018 roku wzrósł rok do roku o 132 proc. do 54,7 mln zł - wynika z wyliczeń PAP Biznes na podstawie raportu półrocznego spółki. Zysk grupy okazał się 56 proc. wyższy od szacunków analityków.

Oczekiwania siedmiu biur maklerskich wahały się od 23,8 do 42,9 mln zł zysku EBITDA w drugim kwartale.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Comarchu wyniósł 10,5 mln zł, rosnąc o 21,6 proc. rok do roku. Średnia prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes wynosiła 9,2 mln zł zysku netto.

Przychody grupy wyniosły 332 mln zł i były o 32 proc. wyższe niż rok wcześniej. Sprzedaż okazała się o 8,8 proc. wyższa od konsensusu PAP Biznes.

W drugim kwartale grupa odnotowała 165,8 mln zł przychodów ze sprzedaży krajowej, o 67,6 proc. więcej niż przed rokiem. Sprzedaż zagraniczna wyniosła 166,2 mln zł i była o 8,9 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2017 roku. Sprzedaż eksportowa stanowiła w drugim kwartale 50,1 proc. całkowitych przychodów grupy.

Comarch podał w raporcie, że wzrost przychodów w Polsce wynikał m.in. z wyższej sprzedaży do instytucji publicznych - przychody w tym segmencie wzrosły o 451 proc. do 63 mln zł, dzięki częściowej realizacji umowy na dostawę i wdrożenie systemu cyfrowej rejestracji przebiegu rozpraw sądowych w sądach powszechnych.

Największy segment przychodów Comarchu - firmy telekomunikacyjne, mediowe i IT - wypracował w drugim kwartale 63,4 mln zł przychodów, o 5,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody "finansów i bankowości" wzrosły o 14,4 proc. do 51 mln zł, a sprzedaż usług dla handlu i usług była wyższa o 10,4 proc. i sięgnęła 48,9 mln zł. Przychody od klientów z branży przemysłowej wzrosły o 14,1 proc. do 39 mln zł.

W segmencie małych i średnich firm w Polsce Comarch wypracował w drugim kwartale 31,8 mln zł przychodów, o 25,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody ze sprzedaż dla MŚP w krajach niemieckojęzycznych (DACH) spadły rok do roku o 3,8 proc. do 21 mln zł.

Marża brutto na sprzedaży grupy wyniosła w drugim kwartale 25,9 proc. Rok wcześniej Comarch osiągnął rentowność na poziomie 20,4 proc. Koszty sprzedaży i marketingu wyniosły 34,3 mln zł i były o 9,3 proc. wyższe rok do roku, a koszty ogólnego zarządu spadły o 12,5 proc. do 21,1 mln zł.

W raporcie podano, że fundusz płac podstawowych w grupie Comarch w pierwszym półroczu 2018 wzrósł o 7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku. W pierwszej połowie roku wielkość zatrudnienia w grupie zwiększyła się o 1,4 proc. - z końcem czerwca Comarch zatrudniał 5.616 osób.

W drugim kwartale saldo przychodów i kosztów finansowych grupy było ujemne i wyniosło minus 18,3 mln zł wobec zysku na poziomie 4,1 mln zł przed rokiem. Różnica ta wynikała z "gwałtownego osłabienia się PLN wobec głównych walut obcych pod koniec czerwca", co wiązało się m.in. z koniecznością obniżenia wyceny środków pieniężnych w walutach oraz instrumentów zabezpieczających ryzyko walutowe grupy.

Operacyjne przepływy pieniężne grupy Comarch w drugim kwartale były ujemne i wyniosły minus 42,7 mln zł. Rok wcześniej grupa również zanotowała odpływ gotówki na działalności operacyjnej, na poziomie minus 46,9 mln zł. (PAP Biznes)

kuc/ asa/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
COMARCH -1,46% 168,50
2018-11-16 17:00:00
WIG -1,57% 55 442,10
2018-11-16 17:05:00
WIG20 -1,70% 2 165,46
2018-11-16 17:15:00
WIG30 -1,58% 2 466,08
2018-11-16 17:05:00
MWIG40 -1,86% 3 802,11
2018-11-16 17:15:00
DAX -0,11% 11 341,00
2018-11-16 17:35:00
NASDAQ -0,15% 7 247,87
2018-11-16 22:02:00
SP500 0,22% 2 736,27
2018-11-16 21:59:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl