REKLAMA

Dadelo celuje w minimum 30 proc. wzrost przychodów w 2024 roku

2024-02-20 10:56
publikacja
2024-02-20 10:56

Dadelo, którego przychody wzrosły o 60 proc. w 2023 roku, planuje zwiększenie sprzedaży w 2024 roku przynajmniej o 30 proc. - poinformował PAP Biznes w wywiadzie prezes Ryszard Zawieruszyński. Dodał, że w 2024 roku spółka chce powrócić do marży brutto na sprzedaży na poziomie 27 proc., po jej spadku o ok. 2 pkt. proc. w 2023 roku.

Dadelo celuje w minimum 30 proc. wzrost przychodów w 2024 roku
Dadelo celuje w minimum 30 proc. wzrost przychodów w 2024 roku
/ Dadelo

"W czwartym kwartale 2023 roku w Polsce mieliśmy kilka tygodni zimowej aury, który nie sprzyja jeździe na rowerze. Czwarty kwartał trochę nas też zawiódł, gdyż widać też było, że na rynku jest bardzo dużo towaru. Popyt na rowery na świecie nie jest tak duży, jak przewidywany był przez producentów i podaż aktualnie przewyższa popyt. W związku z tym bardzo ciężko jest obecnie realizować marżę brutto na sprzedaży. Udało nam się zrobić minimum planu w tym ostatnim kwartale, niestety na znacznie niższej marży, co spowodowało, że osiągnęliśmy plan roczny w wysokości 60 proc. wzrostu sprzedaży. Marża w ubiegłym roku spadła o około 2 pkt. proc. z 27 proc. w 2022 roku. To spowodowało, że na poziomie netto wypadniemy w okolicy zera. W tej sytuacji nie planujemy wypłaty dywidendy" - powiedział prezes.

"Jako zarząd podjęliśmy decyzję, że w 2024 roku nie akceptujemy większej utraty marży. Kupujemy towar taniej, próbując przerzucić koszty na producentów, którzy mają problemy z jego nadmiarem. Jednocześnie oczywiście zapewniamy im dobrą płynność, płacąc od razu gotówką za towar. Chcemy sprzedawać też więcej towarów pod własną marką. W bieżącym roku chcemy utrzymać wysoką dynamikę wzrostu przychodów. Założyliśmy sobie takie absolutne minimum 30 proc. Po pierwszych półtora miesiąca, jesteśmy powyżej planu. Przewidujemy powrót marży brutto na sprzedaży do 27 proc., a w kolejnych latach do 30 proc." - dodał.

Według szacunków przychody Dadelo wzrosły w 2023 roku o 60 proc. do 187,50 mln zł. W samym IV kwartale według wstępnych danych zwiększyły się o 42,05 proc. do 31,65 mln zł.

Zawieruszyński poinformował, że w ubiegłym roku Dadelo sprzedało ponad 30 tys. rowerów, co w jego ocenie stanowi 3 proc. na rozdrobnionym polskim rynku. W tym roku spółka planuje ich sprzedać 50 tys.

Dadelo należy do grupy Oponeo i jest podmiotem działającym na polskim rynku e-commerce, wyspecjalizowanym w sprzedaży rowerów, części i akcesoriów oraz odzieży rowerowej.

Na początku kwietnia 2023 roku spółka uruchomiła w Warszawie pierwszy sklep stacjonarny. W lutym 2024 roku ruszył drugi sklep na Bielanach Wrocławskich.

"W czwartek 15 lutego otworzyliśmy we Wrocławiu drugi sklep stacjonarny. Gabarytowo jest zbliżony do naszego pierwszego sklepu w Warszawie. Nasza firma nadal jest skoncentrowana na sprzedaży online, te sklepy pełnią rolę show-roomów. Koszt otwarcia jednego sklepu z towarem to inwestycja rzędu ponad 10 mln zł. Szukamy lokalizacji na trzeci sklep. Wśród rozważanych miast są Katowice lub Kraków, Trójmiasto i centralna Polska, czyli np. Łódź. Jeśli znajdziemy pasującą nam lokalizację, trzeci sklep może ruszyć jeszcze w tym roku" - zapowiedział Zawieruszyński.

"Sklep w Warszawie w pierwszym roku działalności przyniósł stratę, ale to było zgodne z naszymi założeniami. Docelowo chcemy otwierać rocznie 2 sklepy, by mieć 8 sklepów stacjonarnych, które generować będą 10-20 proc. naszych przychodów" - dodał.

Dadelo prowadzi internetową sprzedaż przez platformy CentrumRowerowe. pl oraz Dadelo. pl. Od 2022 r. w ofercie Dadelo są rowery pod własnymi brandami: Oxfeld i Unity, które produkowane są na zlecenie w Azji i w Polsce. Dadelo sprzedaje też pod marką własną rowery elektryczne wyprodukowane w Polsce.

Ewa Pogodzińska (PAP Biznes)

epo/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki