Copywriter od Alibaby pisze 20 tys. linijek na sekundę. Jest robotem

Chiński gigant Alibaba ogłosił wydanie nowego urządzenia do copywritingu, który opiera się na sztucznej inteligencji. Robot zdał test Turinga i potrafi napisać 20 tys. linijek w ciągu sekundy - poinformował serwis CNBC

(fot. Steven Shi / Reuters)

Alibaba stworzył sztucznego copywritera, który ma pomóc kupującym w szybki sposób dostarczać informacji o ich produkcie. Według twórców robot zdał test Turinga, czyli taki, który pozwala określić, czy maszyna posiada umiejętność myślenia podobną do ludzkiej.  

Korzystając z ogromnej puli treści na stronach e-commerce Alibaba Tmall i Taobao, copywriter AI wykorzystuje technologie głębokiego uczenia się i przetwarzania języka naturalnego, ucząc się na podstawie milionów próbek, aby wygenerować indywidualną kopię dla sprzedawanego produktu. Marki i reklamodawcy mogą wstawić link do dowolnej strony produktu, a następnie kliknąć przycisk "Utwórz inteligentną kopię".

Z AI copywritera korzystają już Espirt i Dickes Texas. Marki mogą zdecydować, czy chcą, aby reklamy były "promocyjne, funkcjonalne, zabawne, poetyckie czy sympatyczne." Alibaba twierdzi, że narzędzie jest już używane miliony razy dziennie przez małe i średnie firmy, które chcą tworzyć wiele wersji reklam, aby pasowały do przestrzeni o różnych rozmiarach.

Jak czytamy w ostatnim raporcie Manpowera, polski oddział firmy McKinsey opublikował, które branże są najbardziej zagrożone automatyzacją. Jak wynika za prognoz, są to sektory: przemysłowy i logistyczno-transportowy.

– Z roku na rok coraz więcej czynności wykonują maszyny i taka już będzie tendencja. Wynika to głównie z przyczyny obniżania kosztów produkcji. Przedsiębiorstwa uciekają od produkcji wielkoseryjnej na rzecz produkcji dopasowanej do potrzeb określonej grupy klientów, czyli produkcji krótko seryjnej czy wręcz jednostkowej. Muszą przy tym zachować poziom kosztów jednostkowych produkcji wielkoseryjnej. Nie da się tego zrobić bez automatyzacji procesów produkcyjnych z wykorzystaniem robotów i zaawansowanych algorytmów – tłumaczy Sławomir Kuźniak

Uznaje się, ze zawody wymagające kreatywności, nie będą zagrożone na rynku pracy. Copywriting jak dotąd uchodził za kreatywne zajęcie i to dzięki osobom trudniącym się tym, firmy mogą liczyć na skuteczne kampanie marketingowe. 

WSZ

Źródło:
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj

Porównaj oferty

Sprawdź, które banki pożyczą pieniądze na najlepszych warunkach, i ile wyniesie miesięczna rata kredytu.

Znajdź najbardziej zyskowną lokatę bankową. Określ najważniejsze cechy, a wyszukiwarka wybierze najlepsze oferty.