CDRL, właściciel marki odzieży dziecięcej Coccodrillo, zakłada, że tegoroczne przychody wzrosną o nieco ponad 10 proc. Spółka planuje otworzyć 40 sklepów, ale stawia głównie na rozwój sprzedaży internetowej - poinformowali w środę przedstawiciele spółki.
"Zakładamy, że wzrost przychodów w tym roku wyniesie ciut powyżej 10 proc." - powiedział wiceprezes Tomasz Przybyła, na spotkaniu z dziennikarzami.
W 2016 roku przychody CDRL ze sprzedaży wzrosły o 13,5 proc. rdr do 203,7 mln zł. EBIT wzrósł o 4,6 proc. do 18,7 mln zł, a EBITDA zwiększyła się o 7,8 proc. rdr do 22,1 mln zł. Zysk netto wzrósł o 5,5 proc. do ok. 14 mln zł.
Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 0,4 p. p. do 52 proc.
W sklepach w Polsce marża spadła do 54,3 proc. z 55,2 proc. rok wcześniej. Spółka tłumaczy ten spadek wyprzedażą zapasów. W tym roku liczy na poprawę marży.
"Zakładamy, że w polskich sklepach marża wzrośnie może o ok. 2 p.p, do ok. 56 proc." - powiedział wiceprezes spółki.
Dodał, że spółka spodziewa się też wzrostu sprzedaży LFL.
CDRL nie planuje już mocno rozwijać sieci stacjonarnych sklepów w Polsce.
"Będziemy mieć na koniec tego roku 250 sklepów w Polsce i nie będziemy się raczej dalej rozwijać. Będziemy raczej optymalizować sieć, może zamykać niektóre salony" - powiedział wiceprezes.
Dodał, że sieć sklepów stacjonarnych będzie rozwijana przede wszystkim na rynkach wschodnich.
Na koniec 2016 roku sieć sklepów liczyła 487 placówek, z czego 244 w Polsce (97 własnych, 147 franczyzowych), 137 w krajach UE (58 franczyzowych, 78 shop in shop i 1 własny) oraz 106 poza UE (32 monobrandowe, 74 shop in shop).
Na ten rok planowane jest otwarcie kolejnych 40 sklepów, z czego 6 w Polsce (5 własnych i 1 franczyzowy), 14 w innych krajach unijnych (głównie w Rumunii), a 20 poza UE (m.in. w Iranie, Turkmenistanie, Arabii Saudyjskiej, Rosji, Białorusi).
Planowane jest również otwarcie ok. 20 sezonowych sklepów letnich we franczyzie w polskich miejscowościach turystycznych wobec ok. 15 otwartych w roku ubiegłym.
Na nowe otwarcia i modernizacje spółka przeznaczy w tym roku ok. 3,5 mln zł.
CDRL będzie stawiać na rozwój sprzedaży internetowej. Obecnie sklep internetowy funkcjonuje w wersji polskiej, angielskiej, słowackiej, niemieckiej, czeskiej i austriackiej.
W Polsce e-sklep osiągnął w ubiegłym roku obroty na poziomie 12,6 mln zł, co oznacza wzrost o 63 proc. rdr.
"Chcielibyśmy w tym roku osiągnąć przyrost sprzedaży internetowej w Polsce na poziomie 50 proc. Liczymy, że na pozostałych rynkach, gdzie uruchomiliśmy sklepy online, też będziemy się rozwijać" - powiedział Przybyła.
Dodał, że spółka pracuje nad uruchomieniem sprzedaży internetowej na Ukrainie i w Rumunii.
"Myślę, że e-sklep na Ukrainie będzie otwarty w tym roku, a w Rumunii może też do końca roku" - powiedział.
CDRL podtrzymuje, że będzie chciało wypłacić dywidendę za 2016 rok.
Z zysku za 2015 rok spółka wypłaciła 0,85 zł dywidendy na akcję. (PAP Biznes)
pel/ jtt/























































