

Bytom chce w 2018 roku zwiększyć powierzchnię handlową do ok. 16,1 tys. m kw, czyli o ok. 12 proc. rdr - podała spółka w raporcie półrocznym. Na koniec roku sieć detaliczna Bytomia miałaby liczyć ok. 122 sklepów.
"Zwiększenie sieci będzie się odbywało poprzez otwarcia nowych sklepów o średniej powierzchni 130- 160 m2, jak i powiększanie sklepów istniejących, o niskim metrażu, które to wykazują się wysoką efektywnością sprzedaży i rentownością" - napisano w sprawozdaniu zarządu.
Na koniec czerwca 2018 roku grupa Bytom posiadała 117 sklepów o powierzchni 14.693 m kw., wobec 99 sklepów o powierzchni 13.196 m kw. w analogicznym okresie 2017 r.
W II półroczu planowane jest jeszcze otwarcie 5 salonów o łącznej powierzchni 644 m kw. oraz powiększenie obecnych o łączną powierzchnię 750 m kw.
Spółka podała, że na koniec roku planowana średnia powierzchnia sklepów w sieci będzie wynosić 132 m kw., na koniec 2017 średnia powierzchnia wynosiła 124 m kw. (wzrost o 6 proc.).
Bytom przewiduje też na ten rok poprawę efektywności sprzedaży z m kw., wzrost sprzedaży na sklepach porównywalnych, dalszy rozwój kanału e-commerce, 10 proc. udział sprzedaży detalicznej, utrzymanie kosztów sklepów na poziomie niższym niż wzrost sprzedaży z m kw.
W następnych latach grupa planuje nadal zwiększać powierzchnię handlową.
"Na koniec 2019 roku grupa planuje posiadać sieć detaliczną liczącą około 130 sklepów o powierzchni 17 tys. m kw. Ponadto celem jest dalsza poprawa efektywności sprzedaży (tj. wyrażonej w zł/m kw.), poprawa marży detalicznej oraz wzrost kosztów poniżej wzrostu przychodów ze sprzedaży. Zbudowanie sieci sprzedaży o powierzchni 17 tys. metrów, pozwoli spółce osiągnąć kolejny przełomowy poziom rocznych przychodów 250 mln zł" - napisano.
Po I półroczu 2018 roku Bytom ma 98,8 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 12,9 proc. rdr), 6,9 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 29 proc. rdr), 9,8 mln zł EBITDA (wzrost o 26 proc. rdr) i 4,3 mln zł zysku netto (wzrost o 1 proc. rdr).(PAP Biznes)
pel/ gor/