REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Biały Dom reklamuje Obamacare przy pomocy e-sportowców

2015-02-12 05:15
publikacja
2015-02-12 05:15
Biały Dom reklamuje Obamacare przy pomocy e-sportowców
Biały Dom reklamuje Obamacare przy pomocy e-sportowców
fot. REX / / EastNews

By pozyskać młodych Amerykanów, Biały Dom we współpracy z czołowymi organizacjami e-sportowymi przygotował spot z udziałem zawodowych graczy, który ma zachęcić do programu opieki zdrowotnej zwanego potocznie Obamacare.

Choć termin zapisów do nowego amerykańskiego programu opieki zdrowotnej, czyli Patient Protection and Affordable Care Act, upływa już w niedzielę 15 lutego, Biały Dom nie przestaje zabiegać o zainteresowanie jak największej grupy Amerykanów. Jeszcze w grudniu prezydent Barack Obama osobiście wystąpił w tym celu w jednym z ostatnich odcinków popularnego programu satyrycznego The Colbert Report. 11 lutego na oficjalnym blogu Białego Domu ukazał się nowy spot reklamujący Obamacare. Wystąpiły w nim znane amerykańskie osobistości związane ze sceną e-sportową.

Jak podaje David Dietz z The White House Blog, w ostatnich dziesięciu latach sporty elektroniczne, nazywane też e-sportami lub cybersportami, zyskały sobie popularność zbliżoną do sportów tradycyjnych. Liczbę fanów e-sportu w samych Stanach Zjednoczonych szacuje się na ponad 31 mln osób. W listopadzie 2013 roku ponad 32 mln widzów oglądało mistrzostwa League of Legends, jednej z najpopularniejszych obecnie gier komputerowych, w którą według statystyk Riot Games w styczniu 2014 roku grało codziennie przeszło 27 mln, a miesięcznie aż 67 mln osób.

We współpracy z organizacjami Electronic Sports League, Twitch.tv i GEER Biały Dom przygotował spot sygnowany logiem ESL. Występują w nim znane postaci amerykańskiej sceny sportów elektronicznych, m.in. zawodowy gracz StarCraft 2, kapitan drużyny Evil Geniuses - Geoff iNcontroL Robinson, jego żona Anna uNcontroLable Prosser Robinson (menedżerka i prezenterka drużyny EG, a także Miss Oregonu 2011) oraz komentatorzy amerykańskiej ligi Wargaming.net, Randal Ruukil Holcombe i Joshua Clutch Gray. Hasłem spotu jest Pro-Gamers #GetCovered. Jego celem jest zachęcenie fanów e-sportów do odwiedzenia strony HealthCare.gov przed końcem otwartych zapisów w połowie lutego. (PAP)

mk/ bk/

Źródło:PAP
Tematy
Konta firmowe bez ukrytych opłat. Sprawdź najnowszy ranking
Konta firmowe bez ukrytych opłat. Sprawdź najnowszy ranking

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~zacny
To jest merytoryczny argument za Obamacare. Popierają to e-sportowcy.

Powiązane: Stany Zjednoczone/USA

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki