
Wartość portfela zamówień Selvity na 2020 rok, wynikająca z podpisanych kontraktów handlowych i umów o dotacje, wynosi obecnie blisko 123 mln zł i jest o 39 proc. wyższa niż rok wcześniej - podała spółka w raporcie za pierwsze półrocze 2020 r. Backlog segmentu usługowego jest wyższy o 40 proc., natomiast backlog segmentu bioinformatycznego jest wyższy o 75 proc.
Skonsolidowane przychody Selvity w drugim kwartale 2020 roku wzrosły o 52 proc. do 36,7 mln zł. Przychody w segmencie usługowym wyniosły 31,4 mln zł (+56 proc. rdr), a w segmencie bioinformatycznym 4,15 mln zł (+65 proc. rdr).
Grupa odnotowała w drugim kwartale 2020 roku 5,5 mln zł zysku operacyjnego wobec 2,7 mln zł przed rokiem i 8,5 mln zł EBITDA (wobec 5,4 mln zł zysku EBITDA przed rokiem).
Wynik na poziomie netto wzrósł do 5,7 mln zł z 2,7 mln zł przed rokiem.
W całym pierwszym półroczu 2020 r. grupa osiągnęła przychody z działalności operacyjnej w wysokości 67,7 mln zł, czyli o 47 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto wyniósł 9,4 mln i wzrósł ponad dwukrotnie w porównaniu do analogicznego okresu roku 2019. EBITDA wyniosła 15,8 mln zł (w porównaniu do 10,2 mln zł przed rokiem).
Selvita podała, że przychody z usług z największego rynku, tj. Stanów Zjednoczonych, wzrosły niemal trzykrotnie (o 279 proc.) rdr i stanowią już prawie 28 proc. całego segmentu usługowego. W Wielkiej Brytanii, drugim największym rynku, przychody z usług wzrosły o 63 proc. rdr.
"Konsekwentnie realizujemy założenia strategii rozwoju, które przekładają się na naszą pozycję rynkową oraz na wyniki operacyjne i finansowe. Pierwsze półrocze 2020 r. potwierdza, że rynek przedklinicznych CRO nadal się rozwija i dywersyfikuje, mimo niepewności związanej z pandemią COVID-19. Jesteśmy zadowoleni, że w tych okolicznościach potrafiliśmy umocnić naszą pozycję wśród klientów, szczególnie na rynku amerykańskim. Efektywnie pozyskujemy i realizujemy kontrakty, nawet w okresie pandemii, o czym świadczy rekordowy backlog. Ograniczenia w przemieszczaniu się utrudniają poszerzanie kontaktów biznesowych, dlatego staramy się dobrze wykorzystać wirtualną przestrzeń i w ten sposób budować rozpoznawalność Selvity na rynku globalnym, co powinno przełożyć się na dalszy wzrost przychodów" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Bogusław Sieczkowski. (PAP Biznes)
doa/ gor/