REKLAMA

Pokazano cztery warianty trasy S10 i Autostradowej Obwodnicy Warszawy za ponad 20 mld zł

2019-09-02 08:53
publikacja
2019-09-02 08:53

Po roku prac Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przestawiła wytypowane warianty przebiegu nowej trasy ekspresowej S10 łączącej się z tzw. dużym ringiem Warszawy, czyli Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej (OAW).

fot. / / GDDKiA

GDDKiA po roku intensywnej pracy ekspertów przedstawiła wypracowane warianty korytarzy przebiegu nowej trasy S10 łączącej się z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej (OAW). Ma ona za zadanie odciążyć stolicę i skrócić czas przejazdu tranzytem przez centralną Polskę, m.in. zapewnić połączenie rejonu Warszawy z północno-zachodnim fragmentem Mazowsza oraz aglomeracją bydgosko-toruńską. Obwodnica ma też objąć skomunikowanie z Centralnym Portem Komunikacyjnym.

W trakcie prac "wytrasowano" ok. 3 tys. km wariantów nowych dróg, pozwalających zrealizować założony cel: połączenie autostrady A1 i drogi ekspresowej S8 oraz poprowadzenie OAW w sposób umożliwiający obsługę planowanego CPK drogami wysokiej klasy.

Zdefiniowano cztery korytarze, które zostały objęte uszczegółowieniem i oceną w ramach Studium Korytarzowego:  

  • Wariant 1: A1 (Toruń - proponowany węzeł Grabowiec) - Płock - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej - OAW (opcja w sąsiedztwie m. Tłuszcz), o długości 380 km, z czego ok. 100 km jako autostrada, szacunkowa wartość całej inwestycji to 24,1 mld zł,
  • Wariant 2: A1 (Toruń - istniejący węzeł Lubicz) - Płock - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (opcja nawiązująca do przebiegu DK50 i DK62 na południe od m. Wyszków), o długości 412 km, z czego ok. 110 km jako autostrada, szacunkowa wartość całej inwestycji to 26 mld zł,
  • Wariant 3: A1 (Włocławek - istniejący węzeł Włocławek Północ) - Płock - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (według opcji jak dla Wariantu 1 z korektami w rejonie Sochaczewa i Piaseczna), o długości 362 km, z czego ok. 95 km jako autostrada, szacunkowa wartość całej inwestycji to 22,9 mld zł,
  • Wariant 4: A1 (Ciechocinek/Włocławek - proponowany węzeł Brudnowo) - Płock - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (według opcji jak dla Wariantu 2 z korektami w rejonie Sochaczewa, Piaseczna i Wyszkowa), o długości 398 km, z czego ok. 105 km jako autostrada, szacunkowa wartość całej inwestycji to 25,4 mld zł.
fot. / / GDDKiA

W zależności od wybranego wariantu, planowane koszty kształtują się na poziomie 23-26 mld zł.

Realizacja inwestycji, która dotychczas nie miała zdefiniowanego przebiegu, przełoży się na zmiany rozkładu ruchu nie tylko na podstawowej sieci drogowej, ale na całym układzie drogowym. Dlatego też w ramach analiz wskazane zostały odcinki dróg krajowych, które w kolejnych horyzontach czasowych  - 2030, 2040, 2050 (niezależnie od już prowadzonych inwestycji), będą wymagać dodatkowych działań inwestycyjnych (zmiana przekroju, dobudowa dodatkowych jezdni itp.) - poinformowała GDDKiA.

Prace nad studium sieciowym inwestycji rozpoczęto w GDDKiA jesienią 2018 r. a zakres opracowania objął obszar województw mazowieckiego i kujawsko-pomorskiego (łącznie 26 powiatów i 192 gminy). 

W kolejnym roku planuje się pozyskać finansowanie na prace przygotowawcze. Przetarg na projekt i roboty budowlane ma odbyć się w doku 2025, a prace powinny ruszyć rok później i zakończyć się przed 2030 rokiem.

KWS

Źródło:
Tematy
Rekrutujesz? Odbierz 50% rabatu na pierwsze ogłoszenie na Pracuj.pl

Rekrutujesz? Odbierz 50% rabatu na pierwsze ogłoszenie na Pracuj.pl

Advertisement

Komentarze (9)

dodaj komentarz
rynkitomojapasja
Haha każdemu Toruń to się kojarzy z RM :D Fajnie jakby powstał taki a`la Berliner Ring.
karbinadel
A po co jakieś drogi. Znowu się limuzyny porozbijają. Lepiej zaprosić Muska, nie zbuduje hyperloopa z Nowogrodzkiej do siedziby Radyja
jes
Wszystkie drogi prowadzą do Torunia.
grzegorzkubik
Toruń to bardzo piękne miasto. Godne podziwu i godne polecenia.
jes
Piękne i prawdziwe to zdjęcie. Toruń zaciska pętlę na Warszawie. I jakie to prawdziwe. Rydzyk drugim premierem Polski.
karbinadel odpowiada jes
Dlaczego drugim?
palestrina
hahahha, wszystkie drogi prowadzą do Ojca dyrektora - żałosne to i smutne, lizania tyłka dyrektorowego przed wyborami ciąg dalszy,
kto liże, kaczyński łapka zielona,morawiecki czerwona
onepropos
I sie wydalo po co CPK i duza obwodnica Wwy. Trzeba polaczyc Torun z reszta swiata.

Powiązane: Budowa dróg i autostrad

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki