REKLAMA

Asbis oczekuje w ’18 wzrostu w każdym segmencie biznesowym

2018-02-27 11:50
publikacja
2018-02-27 11:50

Asbis oczekuje, że przychody grupy wzrosną w 2018 roku w każdym segmencie biznesowym – poinformowali na konferencji przedstawiciele grupy. Grupa chce w tym roku m.in. uruchomić pod własną marką sprzedaż produktów w zakresie rozwiązań dla tzw. internetu rzeczy oraz rozpocząć dystrybucję w Gruzji.

„Oczekujemy wzrostu w każdym segmencie biznesowym” – powiedział prezes Siarhei Kostevitch.

W bieżącym roku grupa liczy m.in. na kontynuację wzrostu sprzedaży produktów Apple.

„Chodzi nie tylko o wzrost sprzedaży Iphone, ale również innych urządzeń Apple, takich jak tablety, komputery przenośne, zegarki oraz słuchawki. Łącznie te urządzenia, inne niż Iphone, stanowią ok. 20 proc. sprzedaży Apple, którą realizujemy” – powiedział prezes.

Wśród segmentów, w których oczekiwany jest wzrost, prezes wymienił m.in. wyposażenie dla centrów danych. Dodał, że grupa realizuje zlecenia m.in. Yandex i Mail. ru.

Asbis chce korzystać z pozycji na rynku płyt głównych i kart graficznych, by rosnąć w oparciu o lepszy popyt wspierając technologię blockchain. Oczekuje również dalszych wzrostów na rynku dysków SSD i dysków twardych.

W tym roku Asbis planuje uruchomić sprzedaż w Gruzji. Obecnie spółka prowadzi dystrybucję w około 60 krajach, głównie Europie Środkowo-Wschodniej, krajach bałtyckich, byłym Związku Radzieckim, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej.

Prezes podał, że chce by Asbis został „wiodącym dystrybutorem produktów z wartością dodaną m.in. w zakresie rozwiązań tzw. internetu rzeczy i sztucznej inteligencji w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki”.

Kostevitch poinformował, że w 2018 roku Asbis uruchomi nową markę własną urządzeń z zakresu tzw. internetu rzeczy, nie tylko dla klientów detalicznych, ale również zastosowań biurowych, m.in. monitoringu przemysłowego.

Dodał, że grupa pracuje również nad produktami tzw. digital signage, czyli interaktywnych wyświetlaczy wykorzystywanych w miejscach publicznych, oraz elektronicznych metek cenowych dla sklepów.

„W każdym z tych obszarów widzimy potencjał wzrostu przez najbliższe 5-7 lat. Niektóre z tych segmentów rynku są już teraz większe niż część naszych tradycyjnych grup produktowych” – powiedział Kostevitch.

Grupa planuje w marcu podać prognozę wyników na 2018 rok.

W 2107 roku grupa wypracowała 1,485 mld USD przychodów, czyli o 30 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk netto wzrósł o prawie 50 proc. rok do roku do 6,9 mln USD. Wyniki były zbieżne z prognozami finansowymi spółki.

Na pytanie o to, czy spółka podzieli się w tym roku z akcjonariuszami zyskiem, szef relacji inwestorskich Constantinos Tziamalis, powiedział: „W zeszłym roku, przy niższych wynikach wypłaciliśmy dywidendę. W tym roku również jest prawdopodobieństwo, że taka rekomendacja pojawi się”. (PAP Biznes)

kuc/ mj/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najlepsze z najtańszych kart kredytowych – styczeń 2021 [Ranking]

Najlepsze z najtańszych kart kredytowych – styczeń 2021 [Ranking]

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki