Przychody ze sprzedaży Answear. com według sprawozdawczości MSSF wzrosły w czwartym kwartale 2021 roku o 75 proc. rdr, do 256 mln zł - poinformowała spółka we wstępnych danych. Przychody ze sprzedaży za cały 2021 r. wyniosły 680 mln zł, co oznacza wzrost o 66 proc. rdr.


W czwartym kwartale 2021 r. sprzedaż online wzrosła o 78 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r. i wyniosła 282 mln zł. W całym 2021 r. było to 721 mln zł, co oznacza wzrost o 67 proc. rdr.
"Czwarty kwartał 2021 to okres rekordowej sprzedaży spółki z osiągniętą dynamiką r/r na kwartalnej sprzedaży online w wysokości 78 proc., co w połączeniu ze znakomitymi wynikami 3Q2021 zaowocowało wzrostami drugiego półrocza 2021 na poziomie 76 proc., czyli znacznie powyżej dynamiki osiągniętej w pierwszym półroczu wynoszącej 53 proc., i to pomimo wysokiej bazy w roku poprzednim. Osiągnięte wzrosty przebiły oczekiwania spółki" - napisano w komunikacie.
Spółka wyjaśniła, że przychody według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu wearmedicine oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody są pomniejszone o rezerwy na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz rezerwy na program lojalnościowy dla klientów.
Sprzedaż online obejmuje zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie (z uwzględnieniem zwrotów), łącznie ze sprzedażą prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży do klienta), jak również opłatami klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy.(PAP Biznes)
pel/ mfm/