REKLAMA

Answear pokazał wyniki po III kw. 2022 roku

2022-11-17 19:32
publikacja
2022-11-17 19:32

Answear, platforma cyfrowej sprzedaży odzieży, miała w okresie od I do III kwartału 2022 roku 37,3 mln zł EBITDA, podczas gdy rok wcześniej wynosiła ona 27,7 mln zł - podała spółka w raporcie. Z wyliczeń PAP Biznes wynika, że w samym III kwartale EBITDA wyniosła 17,1 mln zł i była wyższa od oczekiwań o 7 proc.

Answear pokazał wyniki po III kw. 2022 roku
Answear pokazał wyniki po III kw. 2022 roku
fot. Szymon Laszewski / / FORUM

Zysk netto od stycznia do września wyniósł 5,3 mln zł i był niższy o blisko 56 proc. rdr. W samym III kwartale spółka zanotowała 1,4 mln zł zysku netto, analitycy oczekiwali tymczasem wyniku na poziomie 4,4 mln zł.

Przychody w III kwartale wzrosły o 51 proc. rdr do 233,5 mln zł, czyli były na poziomie oczekiwanym przez rynek (232,8 mln zł).

Po trzech kwartałach przychody spółki wyniosły 609 mln zł, co oznacza wzrost o 44 proc. rdr.

Narastająco EBITDA spółki wyniosła 37,3 mln zł, z kolei znormalizowana EBITDA (o wycenę ESOP i jednorazowe wydatki związane z pomocą dla Ukrainy), osiągnęła wartość 42,9 mln zł.

Oznacza to rentowność EBITDA odpowiednio na poziomie 6,1 proc. i 7,0 proc. Z kolei marża brutto w okresie 9 miesięcy wzrosła o 34 proc. rdr. do 246,3 mln zł, a średnia wartość zamówienia, poprawiająca rentowność transakcji, wzrosła do ponad 300 zł.

"Marża % w trzecim kwartale była pod wpływem letnich wyprzedaży, co jest normalną sytuacją na rynku fashion, jednak warto pamiętać, że trwa teraz czwarty kwartał, który jest okresem żniw w naszej branży. Liczymy, że tak będzie również w tym roku" - powiedział Jacek Dziaduś, dyrektor finansowy Answear. com.

W okresie 9 miesięcy 2022 r. Answear. com osiągnął 16,7 proc. wzrostu na rynku ukraińskim, pomimo że w pierwszym półroczu sprzedaż była wstrzymana przez okres ponad 2 miesięcy.

"Nasza strategia zakłada ekspansję zagraniczną i konsekwentne uruchamianie nowych rynków, jednak warto podkreślić, że tak dobrą dynamikę wzrostu zawdzięczamy naszym „starym” rynkom, gdzie mamy - przez lata - wypracowaną bardzo mocną pozycję. Oczywiście nowe rynki już kontrybuują do naszych wyników, i na pewno będą dodatkowym paliwem wzrostu w kolejnych okresach" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Bajołek.

Answear. com to platforma cyfrowej sprzedaży markowej odzieży, obuwia i akcesoriów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka prowadzi działalność w 11 krajach.

Wyniki Answear w trzecim kwartale 2022 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes oraz poprzednich wyników (dane w mln zł)
3Q2022 wyniki kons. różnica r/r q/q






Przychody 233,5 232,8 0,3% 50,8% -9,9%
EBITDA 17,1 16,0 7,0% 70,1% -8,1%
EBIT 14,1 12,3 14,5% 84,8% -12,0%
zysk netto j.d. 1,4 4,4 -67,4% -53,7% -86,9%






marża EBITDA 7,3% 6,9% 0,46 0,83 0,15
marża EBIT 6,0% 5,3% 0,75 1,11 -0,14
marża netto 0,6% 10,6% -10,01 -1,39 -3,63

seb/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki