Answear, platforma cyfrowej sprzedaży odzieży, miała w okresie od I do III kwartału 2022 roku 37,3 mln zł EBITDA, podczas gdy rok wcześniej wynosiła ona 27,7 mln zł - podała spółka w raporcie. Z wyliczeń PAP Biznes wynika, że w samym III kwartale EBITDA wyniosła 17,1 mln zł i była wyższa od oczekiwań o 7 proc.


Zysk netto od stycznia do września wyniósł 5,3 mln zł i był niższy o blisko 56 proc. rdr. W samym III kwartale spółka zanotowała 1,4 mln zł zysku netto, analitycy oczekiwali tymczasem wyniku na poziomie 4,4 mln zł.
Przychody w III kwartale wzrosły o 51 proc. rdr do 233,5 mln zł, czyli były na poziomie oczekiwanym przez rynek (232,8 mln zł).
Po trzech kwartałach przychody spółki wyniosły 609 mln zł, co oznacza wzrost o 44 proc. rdr.
Narastająco EBITDA spółki wyniosła 37,3 mln zł, z kolei znormalizowana EBITDA (o wycenę ESOP i jednorazowe wydatki związane z pomocą dla Ukrainy), osiągnęła wartość 42,9 mln zł.
Oznacza to rentowność EBITDA odpowiednio na poziomie 6,1 proc. i 7,0 proc. Z kolei marża brutto w okresie 9 miesięcy wzrosła o 34 proc. rdr. do 246,3 mln zł, a średnia wartość zamówienia, poprawiająca rentowność transakcji, wzrosła do ponad 300 zł.
"Marża % w trzecim kwartale była pod wpływem letnich wyprzedaży, co jest normalną sytuacją na rynku fashion, jednak warto pamiętać, że trwa teraz czwarty kwartał, który jest okresem żniw w naszej branży. Liczymy, że tak będzie również w tym roku" - powiedział Jacek Dziaduś, dyrektor finansowy Answear. com.
W okresie 9 miesięcy 2022 r. Answear. com osiągnął 16,7 proc. wzrostu na rynku ukraińskim, pomimo że w pierwszym półroczu sprzedaż była wstrzymana przez okres ponad 2 miesięcy.
"Nasza strategia zakłada ekspansję zagraniczną i konsekwentne uruchamianie nowych rynków, jednak warto podkreślić, że tak dobrą dynamikę wzrostu zawdzięczamy naszym „starym” rynkom, gdzie mamy - przez lata - wypracowaną bardzo mocną pozycję. Oczywiście nowe rynki już kontrybuują do naszych wyników, i na pewno będą dodatkowym paliwem wzrostu w kolejnych okresach" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Bajołek.
Answear. com to platforma cyfrowej sprzedaży markowej odzieży, obuwia i akcesoriów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka prowadzi działalność w 11 krajach.
| Wyniki Answear w trzecim kwartale 2022 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes oraz poprzednich wyników (dane w mln zł) | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| 3Q2022 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q |
| Przychody | 233,5 | 232,8 | 0,3% | 50,8% | -9,9% |
| EBITDA | 17,1 | 16,0 | 7,0% | 70,1% | -8,1% |
| EBIT | 14,1 | 12,3 | 14,5% | 84,8% | -12,0% |
| zysk netto j.d. | 1,4 | 4,4 | -67,4% | -53,7% | -86,9% |
| marża EBITDA | 7,3% | 6,9% | 0,46 | 0,83 | 0,15 |
| marża EBIT | 6,0% | 5,3% | 0,75 | 1,11 | -0,14 |
| marża netto | 0,6% | 10,6% | -10,01 | -1,39 | -3,63 |
seb/ gor/






















































