REKLAMA

Alumetal chce poprawić rdr wolumen sprzedaży w IV kw., a w całym '21 zbliżyć się do 230 tys. ton

2021-11-16 11:26, akt.2021-11-16 12:22
publikacja
2021-11-16 11:26
aktualizacja
2021-11-16 12:22

Alumetal w czwartym kwartale planuje poprawić wielkość sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu w 2020 r., a w całym 2021 r. zbliżyć się do poziomu 230 tys. ton sprzedaży - poinformował zarząd podczas wtorkowej wideokonferencji.

Alumetal chce poprawić rdr wolumen sprzedaży w IV kw., a w całym '21 zbliżyć się do 230 tys. ton
Alumetal chce poprawić rdr wolumen sprzedaży w IV kw., a w całym '21 zbliżyć się do 230 tys. ton
fot. Krystian Maj / / FORUM

"W czwartym kwartale br. planujemy poprawić wielkość sprzedaży w stosunku do ostatniego kwartału 2020, czyli powinniśmy zbliżyć się do poziomu sprzedaży 230 tys. ton w całym 2021 r." - powiedziała prezes Agnieszka Drzyżdżyk.

Wolumen sprzedaży wyrobów Alumetalu w trzecim kwartale 2021 roku wyniósł 55,2 tys. ton i był o 47,9 proc. większy niż w trzecim kwartale 2020 roku, a narastająco za pierwsze trzy kwartały 2021 roku wyniósł 176,5 tys. ton i był większy o 61,1 proc. niż rok wcześniej.

W 2020 r. wolumen wyniósł ok. 153 tys. ton, a w samym czwartym kwartale 2020 r. 45,8 tys. ton.

Prezes poinformowała, że w 2022 r. Alumetal chce przebić cel sprzedażowy zapisany w strategii, czyli 250 tys. ton.

"Uważam, że pierwsze sygnały ze strony rynku i kontrahentów dają bardzo dobrą perspektywę do realizacji tak postawionego celu" - dodała Drzyżdżyk.

Przedstawiciele Alumetalu poinformowali, że 2021 r. może być pierwszym w historii rokiem, w którym Niemcy będą największym rynkiem sprzedaży grupy, wyprzedzając rynek polski.

"Zyskują na ważności rynki zagraniczne. (...) Ekspansja jest szczególnie widoczna na rynku niemieckim. (...) W zeszłym roku trwale nasi niemieccy konkurenci wyłączyli co najmniej 120-140 tys. ton (...) i ta zmiana dała dodatkową przestrzeń dla funkcjonowania grupy. W tym samym czasie widzimy mocno ograniczoną działalność naszych polskich konkurentów" - powiedziała prezes.

W jej ocenie, polski rynek jednak nadal ma potencjał.

"Uważam, że potencjał jeśli chodzi o komponenty odlewane z aluminium na rynku polskim jest duży i ciągle wzrostowy - widzimy nowe inwestycje, które powinny zwiększyć zapotrzebowanie na nasze wyroby w kolejnych latach" - dodała Drzyżdżyk.

W okresie pierwszych trzech kwartałów 2021 roku udział przychodów ze sprzedaży poza granice Polski kształtował się na poziomie 76,5 proc., czyli o 8,6 pp wyższym niż w tym samym okresie 2020 roku. W trzecim kwartale 2021 r. udział ten wyniósł 79,2 proc. i był o 12,6 pp wyższy w stosunku do tego samego kwartału ubiegłego roku.

Poza rozwojem geograficznym, grupa dywersyfikuje sprzedaż pod względem branż.

"Rozwijamy sprzedaż nie tylko do odbiorców przemysłu motoryzacyjnego, rośnie udział innych segmentów. (...) Mówię przede wszystkim o segmencie hutniczym, który bardzo intensywnie zaczął w tym roku kupować stopy wstępne" - powiedziała prezes.

Ponadto - jak poinformowała Drzyżdżyk - grupa obserwuje większe zainteresowanie klientów z segmentów takich jak budowlany, wyrobów AGD czy elektrotechnika.

"Mówimy o bardzo dużym, nienotowanym do tej pory, zapotrzebowaniu ze strony firm, które działają w branży elektrotechnicznej" - dodała.

W trzecim kwartale udział sprzedaży do klientów reprezentujących przemysł motoryzacyjny w strukturze przychodów ze sprzedaży spadł do 80,7 proc. z 83,9 proc. przed rokiem. W okresie dziewięciu miesięcy 2021 r. udział ten zmniejszył się o 1,9 pp do 82,3 proc.

Alumetal jest producentem wtórnych aluminiowych stopów odlewniczych i stopów wstępnych. (PAP Biznes)

doa/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki