REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Alma Market rozpoczyna przegląd opcji strategicznych (aktl.)

2016-08-05 16:00
publikacja
2016-08-05 16:00

# dochodzą informacje z oświadczenia prasowego Alma Market #

Alma Market zdecydowała o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych we wszystkich obszarach działalności. Spółka bierze pod uwagę wszystkie opcje, w tym poszukiwanie inwestora branżowego lub finansowego - podała Alma Market w komunikacie.

"Zarząd Alma Market mając na uwadze dalszy rozwój emitenta, informuje o podjęciu decyzji o przeglądzie przez emitenta opcji strategicznych we wszystkich obszarach działalności biznesowej" - napisano w komunikacie.

"Na tym etapie przeglądu wszystkie opcje będą rozważane, w tym poszukiwanie dla emitenta inwestora branżowego, utrzymanie istniejącej struktury właścicielskiej, jak również poszukiwanie inwestora finansowego. Decyzje związane z wyborem konkretnej opcji przez zarząd emitenta nie zostały podjęte" - dodano.

W oddzielnym komunikacie Alma poinformowała o podpisaniu aneksów przedłużających dwie umowy kredytu obrotowego z mBank o wartości 12 mln zł i 7,5 mln zł.

Spółka odniosła się też w oświadczeniu do artykułów prasowych o problemach z zatowarowaniem sklepów Alma.

"Zatowarowanie sklepów Alma w rentownych placówkach pozostaje na odpowiednim poziomie. Zgodnie z zapowiedzią i informacjami, które podawaliśmy w naszych sprawozdaniach, placówki, które nie przynoszą odpowiednich przychodów będą ograniczane powierzchniowo lub zamykane, dlatego ich asortyment jest zmniejszany. Jednocześnie otwieramy sklepy w lokalizacjach o lepszym potencjale sprzedaży. W maju br. uruchomiliśmy sklep w nowym miejscu w Łodzi, w lipcu w Węgrzcach koło Krakowa" - podała Alma Market.

"Spółka Alma Market pragnie zapewnić, że cały czas pracuje nad poprawą sytuacji w swoich sklepach, co w perspektywie powinno przynieść oczekiwane efekty" - dodano.

Kurs spółki traci mocno drugi dzień po publikacji raportu półrocznego. W czwartek papiery Almy zostały przecenione o prawie 20 proc. W piątek zniżkują o kolejne 8 proc.

Grupa miała w pierwszej połowie roku ok. 719 mln zł przychodów wobec 790,1 mln zł rok wcześniej, ok. 8 mln zł straty operacyjnej z działalności kontynuowanej (wobec 10,6 mln zł straty rok wcześniej) oraz 12,5 mln zł straty netto jednostki dominującej (wobec 19,2 mln zł straty przed rokiem).

Na poziomie jednostkowym Alma Market miała w I półroczu 438,2 mln zł przychodów i prawie 2,5 mln zł zysku netto. Prognoza spółki zakładała na ten okres 450 mln zł sprzedaży i 2 mln zł zysku netto.

Grupa chce poprawiać efektywność operacyjną. Spółka podała w raporcie półrocznym, że będzie nadal zamykać nierentowne lokalizacje bądź nie przedłużać umów najmu dla sklepów, w których realizowana rentowność jest zbyt niska. Nie wyklucza również zmniejszania powierzchni kilku obiektów handlowych. Ponadto będzie prowadzony proces sprzedaży nieruchomości spółki oraz spółek z grupy, co ma wpłynąć na poprawę wyników oraz płynności finansowej.

Alma podała w raporcie, że obecnie istnieje zwiększone ryzyko związane z prowadzeniem działalności ze względu na podatek od sprzedaży detalicznej, utrudniony dostęp do finansowania kredytem obrotowym, zmiany na rynku dystrybucji. Dodała, że po zakończeniu I półrocza 2016 roku odnotowała zauważalną politykę skracania terminów udzielanych do tej pory kredytów kupieckich. (PAP)

pel/ gsu/ ana/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zyskaj 500 zł w promocji „Mobilni zyskują”
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zyskaj 500 zł w promocji „Mobilni zyskują”

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane:

Ważne linki