Grupa Allegro, która nieco obniżyła oczekiwania co do wzrostu GMV w Polsce w tym roku w związku ze słabszą pierwszą połową listopada, widzi w ostatnich dniach odbudowę popytu - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji.


"Widzimy w ostatnich dniach, że wzrost się odbudowuje i z optymizmem patrzymy na resztę tygodni w tym roku" - powiedział prezes Allegro Marcin Kuśmierz.
Grupa Allegro obniżyła założenia wzrostu GMW w Polsce w 2025 roku o 0,5-1 pp., do 9-9,5 proc. w wyniku powolnego startu Black Week i opóźnionego popytu na ofertę zimową. Spółka podała, że czwarty kwartał rozpoczął się w Polsce stabilnie, a październikowy wzrost wyniósł ponad 10 proc., ale w pierwszej połowie listopada wzrost wyniósł zaledwie kilka procent.
Przedstawiciele spółki poinformowali, że wpływ na to mógł mieć długi listopadowy weekend oraz brak zimowej pogody - nie sprzedawała się dotąd dobrze np. oferta opon zimowych czy odzieży.
Jak wskazał Jon Eastick, CFO Allegro, spółka, podobnie jak wielu innych graczy, rozszerzyła okres promocji Black Week w zasadzie na cały miesiąc, ale nie przyniosło to oczekiwanych efektów.
"Uważamy, że klienci będą znacznie bardziej zaangażowani, jak to zwykle bywa, w drugiej połowie listopada, a następnie w okresie przedświątecznego szczytu zakupowego" - powiedział.
Wzrost GMV całej grupy zakładany w tym roku jest na 8-9 proc. wobec 9-10 proc. wzrostu zakładanego wcześniej. Pomimo korekty założeń dla GMV grupa podtrzymała całoroczne założenia dla wzrostu przychodów i rentowności. Zakłada wzrost sprzedaży grupy o 8-11 proc. i wzrost skorygowanej EBITDA o 13-17 proc.
CFO poinformował, że nie ma planów podniesienia merchantom stawek prowizji od sprzedaży jeszcze w tym roku.
"Z pewnością do końca tego roku nie nastąpią żadne zmiany w zakresie take rates. Musimy być całkowicie przewidywalni dla sprzedawców w najbardziej intensywnym okresie roku" - powiedział Eastick, zaznaczając, że w ostatnich latach do zmian dochodziło zazwyczaj w pierwszym kwartale roku, ale żadne decyzje na razie nie zapadły.
"Obecnie inwestujemy przede wszystkim, żeby zwiększyć obroty na platformie i wyposażyć sprzedawców w lepsze narzędzia, które przyspieszają sprzedaż zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio - inwestycje w AI, w sieć logistyczną. Jest to główna metoda rozwoju działalności i w ten sposób chcemy się rozwijać wraz ze sprzedawcami" - powiedział prezes Marcin Kuśmierz.
"Wprowadzamy szereg dobrych zmian w programie partnerskim, właśnie po to, żeby z jednej strony lepiej oszacowywać ten potencjał rynku, lepiej analizować trendy, żeby wspierać, by ta sprzedaż była większa. Mamy też w pipeline szereg narzędzi automatyzujących współpracę i pomagających merchantom sprzedawać więcej. Nasza intencja jest taka, żeby skupić się na rozwoju sprzedaży i żeby tutaj robić +profit sharing+. To jest element naszego DNA" - dodał prezes.
Kuśmierz, pytany o postępowanie arbitrażowe dot. współpracy z InPostem, odpowiedział, że ono trwa. Podkreślił, że w ocenie Allegro umowa jest realizowana zgodnie z zapisami i duchem, a współpraca operacyjna z InPostem odbywa się normalnie. (PAP Biznes)
pel/ osz/























































