PZU zmieniło zasady rozliczania kosztów napraw w ramach ubezpieczeń OC. Zmiana spotkała się z protestem Związku Dealerów Samochodów, którzy, jeśli sytuacja nie ulegnie zmianie, skierują skargę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.
Od 1 lipca szkody będą zlecane przez PZU SA i PZU Pomoc SA jedynie do serwisów należących do tzw. sieci preferowanej. Szkody finansowane polisami OC w warsztatach będą rozliczane według kosztów obowiązujących w warsztatach należących do sieci preferowanej przez PZU w danym regionie po indywidualnym uzgodnieniu kosztów naprawy na podstawie zaakceptowanego kosztorysu.
Co więcej, od 1 lipca PZU SA i PZU Pomoc SA nie zleca naprawy szkód do serwisów nienależących do tzw. sieci preferowanej.
Zobacz także
Zdaniem przedstawicieli Związku Dealerów Samochodów to przejawy nieuczciwej konkurencji na rynku napraw aut z polis OC. Jak w rozmowie z IBRM Samar przyznał Marek Konieczny, prezes Związku Dealerów Samochodów, działania PZU i PZU Pomoc sprawiają wrażenie próby zastraszenia serwisów nienależących do tzw. sieci preferowanej. Takie warsztaty mają być również nakłaniane przez ubezpieczyciela do dołączenia do niej.
W opinii ZDS działania PZU i PZU Pomoc mogą doprowadzić do ograniczenia dostępu do rynku warsztatom nienależącym do sieci preferowanej. Ubezpieczyciel ma również oferować takim serwisom stawki, które nie korelują z rzeczywistymi kosztami napraw.
W związku z działaniami PZU i PZU Pomoc ZDS przymierza się do złożenia skargi w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
– Jeżeli obie wspomniane spółki nie wycofają się ze swojego stanowiska, będziemy dochodzić praw serwisów oraz ich klientów przed sądem – zapowiedział w rozmowie z IBRM Samar Marek Konieczny.

























































