Podczas imprezy z serii Finovate w Londynie mBank zaprezentował kolejne elementy swojego „banku 2.0”. Nowe przedsięwzięcie BRE Banku ma zadebiutować na rynku w I połowie tego roku, a po raz pierwszy zapowiedziano je w marcu zeszłego roku.
Zespół Nowego mBanku stopniowo odsłania kolejne części swojego dzieła. W styczniu pokazano projekt interfejsu i niektóre funkcje nowego systemu bankowości internetowej. Wczoraj przedstawiciele banku i agencji Efigence demonstrowali, jako jeden z 64 projektów, swoje innowacje na konferencji Finovate.
Przelew bez numeru konta
![]() | » Myślisz o kredycie? Zacznij zbierać na wkład własny |
Pierwszą z pokazanych funkcji był przelew oparty na numerze telefonu lub adresie e-mail odbiorcy. Zlecający transfer nie musi znać numeru rachunku bankowego adresata – wystarczą dane kontaktowe. Bank wysyła wiadomość do odbiorcy o oczekującym przelewie i uzyskuje od niego numer rachunku bankowego. Zostaje on zapisany w systemie i może być wykorzystany w kolejnych transakcjach. Przedstawiciel banku w wypowiedzi dla serwisu Spider’s Web porównał ten mechanizm do wyboru rozmówcy z listy kontaktów w smartfonie – zapamiętywanie numeru telefonu nie jest w tym przypadku konieczne.
ReklamaUproszczenie dokonywania przelewów to jeden z widocznych trendów w nowych projektach systemów bankowości elektronicznej. Podobne rozwiązanie mają w swojej ofercie np. Getin Up i Alior Sync (przelew przez Facebooka).
mOkazje, czyli spersonalizowane rabaty
Pod nazwą mOkazje kryje się program rabatowy oparty na aplikacji w serwisie Facebook. Użytkownik otrzymuje oferty, które dobierane są na podstawie historii transakcji na rachunku bankowym. Oznacza to, że klient dostanie informacje przede wszystkim od partnerów systemu, w których i tak dokonuje zakupów. Po wybraniu oferty jej wykorzystanie jest proste – wystarczy zapłacić u partnera kartą płatniczą mBanku, a rabat zostanie automatycznie odjęty z kwoty transakcji. Rabaty mogą być także przekazywane znajomym na Facebooku.
»PKO BP walczy o Pocztowy |
Bank zdradził, że znalazł już 25 dużych partnerów z różnych branż, gotowych przystąpić do programu. Jest więc szansa, że klienci Nowego mBanku znajdą w rabatowej ofercie coś dla siebie.
mBank i Efigence z nagrodą
Polski projekt otrzymał, jako jeden z 8 prezentujących, prestiżowe wyróżnienie „Best of the Show Finovate Europe”. W gronie laureatów znalazł się m.in. Moven (dawniej Movenbank), debiutujący mobilny bank z USA, serwis VirtualPiggy, oferujący system płatności dla dzieci z wbudowanymi mechanizmami kontroli rodzicielskiej i firma Meniga, tworząca internetowe systemy do zarządzania finansami osobistymi. Meniga jest dostawcą rozwiązania PFM (Personal Finance Management), które będzie częścią Nowego mBanku.
Michał Kisiel, analityk Bankier.pl
https://www.facebook.com/mkisiel.bankierpl