REKLAMA
ZAGŁOSUJ

Zysk netto Ferro w III kw. '21 spadł o 8 proc. rdr do 21,7 mln zł; w poł. '22 planowana aktl. strategii

2021-11-29 17:36
publikacja
2021-11-29 17:36
Zysk netto Ferro w III kw. '21 spadł o 8 proc. rdr do 21,7 mln zł; w poł. '22 planowana aktl. strategii
Zysk netto Ferro w III kw. '21 spadł o 8 proc. rdr do 21,7 mln zł; w poł. '22 planowana aktl. strategii
/ Ferro

Ferro odnotowało w trzecim kwartale 2021 roku 225,9 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 53 proc. rdr. Zysk netto j.d. wyniósł 21,7 mln zł, czyli spadł o 8 proc. rdr - wynika z raportu kwartalnego. Zarząd zakłada, że w połowie przyszłego roku przedstawi aktualizację strategii.

Zysk na działalności operacyjnej wzrósł o 8,3 proc. do 29,9 mln zł, a zysk EBITDA wyniósł 33,5 mln zł (wzrost o 14 proc. rdr).

Analitycy oczekiwali w trzecim kwartale 2021 r. przychodów grupy na poziomie 208,8-234 mln zł, a zysku netto w wysokości 20,3-23 mln zł. Oczekiwania zysku EBITDA znajdowały się w przedziale 30,5-51 mln zł, a EBIT 26,9-35 mln zł.

Narastająco, po trzech kwartałach 2021 r. Ferro miało 608,5 mln zł przychodów (wzrost o 58 proc. rdr), 84,8 mln zł EBIT (wzrost o 34,4 proc. rdr) oraz 97,2 mln zł zysku netto j.d. (skorygowany o zwrot kwoty głównej podatku CIT za 2012 wraz z odsetkami zysk netto wyniósł 64 mln zł, co oznacza wzrost o 22 proc. rdr). EBITDA wzrosła o 38 proc. rdr do 94,2 mln zł.

W Polsce sprzedaż Ferro po dziewięciu miesiącach 2021 r. uległa podwojeniu rdr, do 279 mln zł.

Jak podano w komunikacie prasowym, na wzrost sprzedaży na rynku polskim oraz w konsekwencji wzrost udziału rynku krajowego w przychodach grupy ogółem wpływ miał nie tylko organiczny wzrost na krajowym rynku w dotychczasowym obszarze działalności (armatura instalacyjna i sanitarna), lecz także rozpoczęcie działalności w obszarze źródeł ciepła w wyniku przejęcia spółek Termet i Tester.

Sprzedaż zagraniczna odpowiadała w tym okresie za 54 proc. przychodów grupy. Najwyższą dynamikę przychodów w okresie dziewięciu miesięcy br. odnotował rynek węgierski (+56 proc.) i rumuński (+34 proc.). Istotnie wzrosła także sprzedaż na dojrzałych rynkach czeskim i słowackim (łącznie +17 proc.), a najmłodsze rynki grupy, m.in. kraje bałtyckie i Bałkany, ujęte w segmencie geograficznym „pozostałe”, zwiększyły przychody do 58 mln zł, tj. o 69 proc. rdr.

"Przy takim tempie rozwoju biznesu i stale powiększającej się ofercie nieustannej uwagi wymagają od nas przede wszystkim obszary logistyki oraz zarządzania zapasami i zatowarowaniem. (...) Postępująca ekspansja geograficzna przybliża nas to do decyzji o otwarciu kolejnego centrum logistycznego. Analizując tę kwestię, bierzemy pod uwagę m.in. strategiczne kierunki planowanego rozwoju i oczekiwane tempo wzrostu sprzedaży na poszczególnych rynkach. Skłaniamy się obecnie ku lokalizacji w Rumunii – ostateczna decyzja w tym zakresie powinna zapaść w najbliższych miesiącach" - powiedziała, cytowana w komunikacie prasowym, wiceprezes Aneta Raczek.

"Rosnąca skala działalności grupy i integracja przejętych w tym roku spółek wymagają od nas dalszych działań optymalizacyjnych, inwestycji – np. w logistykę i zintegrowane rozwiązania IT - oraz bieżącej analizy rynku i perspektyw, a co za tym idzie – identyfikowania kolejnych kierunków i celów strategicznych. Jesteśmy niemal na półmetku realizacji Strategii F1 i zakładamy, że w połowie przyszłego roku będziemy mogli przedstawić jej aktualizację. Równolegle kontynuujemy działania w obszarze M&A oraz stale pracujemy nad kompleksowością naszej oferty" - dodał prezes Wojciech Gątkiewicz.

Grupa Ferro zajmuje się produkcją i sprzedażą armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej oraz wyposażenia sanitarnego pod własną marką, a także pod markami klientów. (PAP Biznes)

doa/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Inspirujące pomysły na urządzenie pomieszczeń dla firm

Inspirujące pomysły na urządzenie pomieszczeń dla firm

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki