REKLAMA
BANKIER.PL

Za dużo reklam w polskiej telewizji

2007-12-11 07:11
publikacja
2007-12-11 07:11
Komisja Europejska uważa, że w polskiej telewizji jest za dużo reklam i zażądała od Warszawy wyjaśnień w tej sprawie - pisze "Gazeta Wyborcza".

Prawo dopuszcza nie więcej niż 12 minut reklam na godzinę programu telewizyjnego. Z badań Komisji wynika jednak, że TVP 1, Polsat, TVN oraz TV 4 łamią ten limit. Wszystko dlatego, że unijni urzędnicy uznali za reklamę także tak zwane plansze sponsorskie,które według polskiego prawa nie są zaliczane do czasu reklamowego - dodaje gazeta.

Taka sytuacja zdaniem ekspertów może doprowadzić do zmian na rynku reklam w telewizji. Telewizje, które zostaną zmuszone do ograniczenia ilości reklam, będą musiały podnieść ceny za udostępnianie czasu antenowego. Może to doprowadzić do ucieczki reklamodawców do tańszych mediów takich jak radio - pisze "Gazeta Wyborcza".

Podobny problem mają telewizje w Hiszpanii - Komisja Europejska wszczęła wobec tego kraju postępowanie dyscyplinujące. W kolejce są też Włochy.

O problemie czasu reklamowego w polskich telewizjach - w "Gazecie Wyborczej".

"Gazeta Wyborcza"/iar/lm /jurczynski
Źródło:IAR
Tematy
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Advertisement

Komentarze (11)

dodaj komentarz
~adam
Bardzo dobrze,że w końcu sie wezmą za te reklamy! Jest ich bardzo duzo w polskiej tv,za dużo i wiecznie jedne i te same człowiekowi wciskają! Zawsze daje na inny kanał,albo całkowicie wyłączam telewizor. Nie lubię reklam i nie mam zamiaru ich oglądać! pozdrawiam!
~powr
- ja w zasadzie już telewizora nie odpalam.....
- program w zasadzie jedna wielka lipa
- jaki program ?.......reklamy przeplatane gadającymi głowami
~fed ex
Dnia 2007-12-13 o godz. 10:03 ~powr napisał(a):
> - ja w zasadzie już telewizora nie odpalam.....
- program
> w zasadzie jedna wielka lipa
- jaki program
> ?.......reklamy przeplatane gadającymi głowami

Dokładnie komercyjny chłam papka dla mózgu, reklamy co 20 minut, debilne seriale jeden wielki
Dnia 2007-12-13 o godz. 10:03 ~powr napisał(a):
> - ja w zasadzie już telewizora nie odpalam.....
- program
> w zasadzie jedna wielka lipa
- jaki program
> ?.......reklamy przeplatane gadającymi głowami

Dokładnie komercyjny chłam papka dla mózgu, reklamy co 20 minut, debilne seriale jeden wielki syf i strata czasu

~pe
że ktoś z zewnątrz nam się wtrąca i mówi nam ile możemy mieć reklam a ile nie - i to się nazywa suwerenne państwo???
~kobian
po to głosowałem za i na unię aby właśnie strzelała biczem nad głowami
takich maluczkich jak TY eliminując prywatę i stając w obronie człowieka
~Mirek
Reklam nie jest za dużo, jest ich bardzo dużo. Cieszę się, że ktoś dostrzegł ten problem, choć nie z Polski, ale to co Polsat prezentuje, to ..., musiałbym użyć sporo niecenzuralnych słów. TVN poszedł w ich ślady, co zniechęciło mnie do ograniczenia oglądania tych programów. Myślę, że w ten pazerny sposób odciągnęli i stracili sporą Reklam nie jest za dużo, jest ich bardzo dużo. Cieszę się, że ktoś dostrzegł ten problem, choć nie z Polski, ale to co Polsat prezentuje, to ..., musiałbym użyć sporo niecenzuralnych słów. TVN poszedł w ich ślady, co zniechęciło mnie do ograniczenia oglądania tych programów. Myślę, że w ten pazerny sposób odciągnęli i stracili sporą grupę widzów. Jestem za ograniczeniem reklam w TV, zwłaszcza sposobach i prezentowania. Jeszcze 3 minuty przed końcem np. filmu, muszą puścić 10 minut reklam. Żenada. Cholerni, pazerni właściciele TV, otrzeźwiejcie.
~Widz
Zdecydowanie za dużo i to w tv komercyjnych. Patrząc na zegar można doliczyć się średnio ponad 15 min. na godzinę to daje ponad 25% czasu emisji. Za co tu płacić właścicielom tv i oglądać to za co już biorą olbrzymie pieniądze za zamieszczenie reklamy w odpowiednim bloku programowym. Tv publiczna nadaje filmy w całości i nie ma w Zdecydowanie za dużo i to w tv komercyjnych. Patrząc na zegar można doliczyć się średnio ponad 15 min. na godzinę to daje ponad 25% czasu emisji. Za co tu płacić właścicielom tv i oglądać to za co już biorą olbrzymie pieniądze za zamieszczenie reklamy w odpowiednim bloku programowym. Tv publiczna nadaje filmy w całości i nie ma w tym czasie dodatkowego zarobku. Kto odpowiada za rzetelność emisji i koszty oglądania.
Dodatkowym dorobkiewiczem z tego są pośrednicy, czyli sieci telewizyjne.
~kapo
co pol godziny konkurs w Polskmi radio naciagaja ludzi
SMS 2.48 zl wapniaki placa
telefon 2.38 zl wapniaki placa
zamiast abonamentu teraz z KONKUSOW zyja
taka jest MISJA Polskiego Radia cha cha
~karus73
a jest jeszcze coś ciekawego w telewizji ?
Kiedyś były Sensacje XX wieku, był świetny 7 Dni Świat ... a dziś masę seriali dla desperatów.
~dsr
I słusznie. Tak wielu beznajdziejnych reklam nie da się po prostu oglądać, ale dzięki reklamom wiem, czego mam niekupować.

Powiązane: Włochy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki