Prawo dopuszcza nie więcej niż 12 minut reklam na godzinę programu telewizyjnego. Z badań Komisji wynika jednak, że TVP 1, Polsat, TVN oraz TV 4 łamią ten limit. Wszystko dlatego, że unijni urzędnicy uznali za reklamę także tak zwane plansze sponsorskie,które według polskiego prawa nie są zaliczane do czasu reklamowego - dodaje gazeta.
Taka sytuacja zdaniem ekspertów może doprowadzić do zmian na rynku reklam w telewizji. Telewizje, które zostaną zmuszone do ograniczenia ilości reklam, będą musiały podnieść ceny za udostępnianie czasu antenowego. Może to doprowadzić do ucieczki reklamodawców do tańszych mediów takich jak radio - pisze "Gazeta Wyborcza".
Podobny problem mają telewizje w Hiszpanii - Komisja Europejska wszczęła wobec tego kraju postępowanie dyscyplinujące. W kolejce są też Włochy.
O problemie czasu reklamowego w polskich telewizjach - w "Gazecie Wyborczej".
"Gazeta Wyborcza"/iar/lm /jurczynski
Źródło:IAR



























































