Dom Maklerski XTB wstępnie szacuje, że jego zysk netto w pierwszym kwartale 2024 r. wyniósł 302,7 mln zł, wobec 302,8 mln zł rok wcześniej - poinformowała spółka w komunikacie. Konsensus PAP Biznes zakładał, że zysk netto XTB wyniesie 263,8 mln zł.


Oczekiwania co do zysku netto XTB w pierwszym kwartale znajdowały się w przedziale od 242,1 mln zł do 281,5 mln zł.
Zysk operacyjny w pierwszym kwartale 2024 roku wyniósł 351,3 mln zł, wobec 353,3 mln zł przed rokiem. Konsensus PAP Biznes przewidywał zysk operacyjny w wysokości 304,7 mln zł.
Przychody operacyjne wyniosły 556 mln zł, w porównaniu do 537,55 mln zł rok wcześniej. Konsensus zakładał przychody na poziomie 519,1 mln zł.
Koszty działalności operacyjnej wyniosły 204,7 mln zł (184,2 mln zł w pierwszym kwartale 2023 r.).
XTB podało, że w pierwszym kwartale 2024 r. pozyskało rekordowe 129,7 tys. nowych klientów, czyli znacząco powyżej kwartalnego celu zakładającego przyrost o 65-90 tys. klientów. Na koniec marca, z platformy inwestycyjnej XTB korzystało łącznie 1,02 mln klientów w porównaniu z 703,9 tys. na koniec pierwszego kwartału 2023 r.
Spółka poinformowała, że wzrosła również liczba aktywnych klientów i wyniosła 378,5 tys. w porównaniu z 260,1 tys. w pierwszym kwartale 2023 roku, co przełożyło się na zwiększenie wolumenu obrotu klientów na instrumentach CFD wyrażonego w lotach – wzrósł on do 1,96 mln transakcji wobec 1,85 mln w analogicznym okresie 2023 roku (wzrost o 6,5 proc.).
Rentowność na lota w pierwszym kwartale 2024 roku wyniosła 283 zł.
Depozyty netto na koniec kwartału wyniosły 1,89 mld zł, czyli wzrosły o 85 proc. względem analogicznego okresu rok wcześniej.
"Utrzymaliśmy rekordowy poziom wyników, który osiągnęliśmy w pierwszym kwartale przed rokiem. To dowodzi, że nasz model biznesowy pozwala na wypracowanie powtarzalnych wyników. Naszym celem pozostaje dynamiczne zwiększanie liczby klientów" - ocenił, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Omar Arnaout.
"Wierzę, że kolejne miesiące i rozszerzenie oferty produktowej o nowe produkty wzmocnią naszą przewagę konkurencyjną. Już teraz widzimy, że nasi nowi klienci w Unii Europejskiej coraz chętniej wybierają pasywne produkty inwestycyjne i spodziewamy się wzmocnienia tego trendu w tym, jak i w kolejnych latach" - dodał. (PAP Biznes)
doa/ ana/