REKLAMA
TYLKO U NAS

Wittchen widzi ostrożność polskich konsumentów i spowolnienie w Europie Zachodniej

2024-11-21 21:38
publikacja
2024-11-21 21:38

Wittchen widzi utrzymującą się ostrożność polskich konsumentów i wyraźnie odczuwa spowolnienie w krajach Europy Zachodniej. Celem grupy jest poprawa wyników od IV kw. - poinformowała w komunikacie prasowym grupa zajmująca się sprzedażą galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz dodatków i akcesoriów.

/ Wittchen

"Wyniki trzeciego kwartału tego roku były znacząco poniżej naszych oczekiwań i ambicji. Mówię to także jako akcjonariusz spółki. Widzimy utrzymującą się od dłuższego czasu ostrożność polskich konsumentów w wydawaniu pieniędzy. Częściej szukają oni okazji do zakupów tańszych produktów, czekają na promocje. W Polsce – na naszym rodzimym rynku – na tle całego sektora radzimy sobie relatywnie dobrze" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Jędrzej Wittchen.

Ocenił, że grupa wyraźnie odczuwa spowolnienie w krajach Europy Zachodniej, w szczególności w Niemczech.

"Jednocześnie musimy stawiać czoła nasilającej się konkurencji ze strony azjatyckich platform handlowych" - dodał.

Odpowiedzią grupy - jak podano - jest m.in. poszerzenie portfolio produktów Grupy Wittchen, w tym wzmocnienie oferty ubrań i akcesoriów. Wittchen poprawia także zasady kooperacji z platformami marketplace.

"Chcemy dostarczać szerszą gamę produktów, jednocześnie zoptymalizować wykorzystanie magazynów zewnętrznych i ograniczyć koszty z tym związane, a przede wszystkim sprzedawać więcej. Przed nami najbardziej intensywny okres w roku, w tym +black week+ i sezon zakupów przedświątecznych. Naszym celem jest poprawa dynamiki sprzedaży i w efekcie pozostałych wyników, począwszy już od czwartego kwartału tego roku" - dodał prezes.

Sprzedaż w sklepach stacjonarnych w III kw. wzrosła o blisko 3 proc. rdr, m.in. za sprawą otwarcia nowych salonów za granicą, przy stabilnej sprzedaży w ujęciu LFL (dla tej samej liczby placówek). Znacząco spadła natomiast sprzedaż online oraz w kanale B2B, zwłaszcza na zagranicznych platformach marketplace.

Spadek sprzedaży zagranicznej (łącznie o 28 proc. rdr) to - jak podano - m.in. efekt utrzymującej się dekoniunktury w Niemczech – najważniejszym rynku zagranicznym dla grupy Wittchen – oraz umocnienia się złotego wobec euro, które miało negatywny wpływ na poziom sprzedaży wyrażonej w polskiej walucie.

Wittchen w III kw. mierzył się również z presją kosztową, w tym rosnącymi wynagrodzeniami, związanymi z podwyżkami płacy minimalnej, wyższymi stawkami najmu, jak i wyższymi kosztami frachtu.

Marża brutto na sprzedaży w III kw. spadła rdr o 2,2 pp. do 60,1 proc.

Od początku 2024 r. grupa uruchomiła swój pierwszy sklep stacjonarny w Niemczech, dwa salony w Austrii oraz kolejne dwa w Rumunii (łącznie na tym rynku funkcjonują już trzy salony marki Wittchen).

Poniżej przedstawiamy wyniki Wittchen w trzecim kwartale 2024 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i poprzednich wyników. Dane w mln zł.

3Q2024 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2024 rdr
Przychody 115,3 115,2 0,1% -10,0% 2% 321,1 -4,1%
EBITDA 19,3 22,8 -15,4% -37% -21% 57,9 -20,6%
EBIT 11,5 14,8 -22,3% -51% -26% 35,0 -32,5%
zysk netto j.d. 8,7 11,3 -23,2% -50% -26% 25,4 -37,6%
marża EBITDA 16,7% 19,8% -3,05 -7,06 -4,92 18,02% -3,73
marża EBIT 10,0% 12,8% -2,87 -8,50 -3,81 10,90% -4,60
marża netto 7,5% 9,8% -2,28 -6,03 -2,92 7,90% -4,23

(PAP Biznes)

doa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
simonsoft8
pepco bądż żabka. twój ruch za kilka kilogramów schabiku

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki