Otwarcie nowego działu to odpowiedź na rosnące potrzeby naszych klientów – mówi Hanna Zajączkowska, dyrektor działu klientów komercyjnych w FBSerwis.


FBSerwis to polska spółka należąca do grupy Budimex. Oferuje swoim klientom innowacyjne rozwiązania w dziedzinie gospodarki odpadami, infrastruktury drogowej i oświetleniowej, a także obsługi technicznej obiektów. W ostatnim czasie firma otworzyła nowy dział w swoich strukturach – dział klientów komercyjnych. Na temat obowiązków nowego zespołu, a także korzyści, jakie przyniesie on klientom, rozmawialiśmy z Hanną Zajączkowską, dyrektor w dziale klientów komercyjnych FBSerwis SA.
Nasz zespół jest w stanie obsługiwać klientów na terenie całej Polski. Mamy szeroką sieć sprawdzonych podwykonawców i jesteśmy w stanie odebrać każdy rodzaj odpadu w zależności od potrzeb klienta. Zyskuje on kompleksową opiekę, kontaktując się wyłącznie z jednym opiekunem i na koniec otrzymując jedną fakturę – mówi Hanna Zajączkowska, dyrektor działu klientów komercyjnych w FBSerwis.
FBSerwis w tym roku obchodzi 10-lecie działalności – również na rynku gospodarki odpadami. W 2022 – jubileuszowym – roku firma znacząco poszerzyła działalność w tej branży i postanowiła stworzyć nowy dział klientów komercyjnych. Skąd pomysł na podjęcie takiego kroku?
Hanna Zajączkowska: Nowy dział to przede wszystkim potrzeba rozwoju i zmiany jakości. Firma FBSerwis już od kilku lat podpisywała umowy z klientami komercyjnymi na odbiór odpadów komunalnych i przemysłowych – jednak w pewnym momencie nasz zarząd zdecydował wejść w ten sektor na pełną skalę. Dlatego utworzyliśmy nowy w strukturze firmy dział klientów komercyjnych, którym mam przyjemność zarządzać. Naszą ofertę kierujemy przede wszystkim do zakładów produkcyjnych i sieci handlowych. Sądzę, że w przypadku tego typu klientów jesteśmy w stanie wykorzystać cały nasz potencjał.
Utworzenie nowego działu to również odpowiedź na rosnące potrzeby klientów.
Produkują oni różne rodzaje odpadów, często w zakładach zlokalizowanych w
odległych częściach Polski. Dlatego oczekują jednego sprawdzonego odbiorcy
odpadów, zapewniającego działanie wysokiej jakości i zgodnie z prawem. Jako
podmiot funkcjonujący od dekady na rynku, posiadający własne instalacje,
przykładamy szczególną wagę do prowadzenia działalności zgodnie z
obowiązującymi przepisami i również bezwzględnie wymagamy takich samych
standardów od naszych podwykonawców i współpracowników.
Dodatkowo wielu klientów w swoich strategiach CSR zobowiązuje się do zmniejszania
ilości odpadów,
które trafiają na składowiska. Pomagamy im w
tych procesach, kierując te odpady do recyklingu lub odzysku, a tym samym zamieniając
odpad w produkt, bądź energię.
Wspomniała pani o nowej jakości świadczenia usług dla klientów komercyjnych – co to dokładnie oznacza?
Obecnie nasz zespół jest w stanie obsługiwać klientów na terenie całej Polski. Mamy szeroką sieć sprawdzonych podwykonawców i jesteśmy w stanie odebrać każdy rodzaj odpadu w zależności od potrzeb naszego klienta. Zyskuje on kompleksową opiekę w kwestii gospodarki odpadami, kontaktując się wyłącznie z jednym opiekunem i na koniec otrzymując jedną fakturę.
Dodatkowo zapewniamy naszym klientom kompleksową opiekę w zakresie gospodarowania odpadami. Możemy doradzać już na etapie projektowania zakładu w zakresie np. organizacji miejsca magazynowania odpadów. Poza samym odbiorem odpadów świadczymy także usługi doradztwa środowiskowego na etapie eksploatacji, np. przygotowania i weryfikacji posiadanych decyzji. Dodatkowo możemy zaoferować szkolenia dla pracowników naszych klientów.
Odbiór i zagospodarowanie odpadów to ważna kwestia, jeśli chodzi o funkcjonowanie dużych zakładów produkcyjnych czy sieci handlowych. Czym według pani powinni kierować się przedsiębiorcy, poszukując odpowiedniej firmy do zagospodarowania odpadów? Z kim współpracować, aby uniknąć kłopotów w tym zakresie?
Zdecydowanie należy sprawdzać uprawnienia danego podmiotu, czyli odpowiednie decyzje i wpisy do rejestrów. Może zdarzyć się tak, że ktoś zaoferuje niższą cenę, ale nie działa zgodnie z prawem, co koniec końców może narazić przedsiębiorcę na negatywne konsekwencje, a w ostateczności kary.
W następnej kolejności warto zwrócić uwagę na to, jak długo dany podmiot działa na rynku. Doświadczenie ma ogromne znaczenie w naszej branży. FBSerwis, jak na początku wspomniałam, działa w branży gospodarki odpadami od przeszło 10 lat, a nasz dział klientów komercyjnych składa się z ekspertów pracujących na rynku nawet od kilkunastu czy kilkudziesięciu lat. Są to osoby niezwykle doświadczone i znające specyfikę branży.
Na koniec warto dodać, że FBSerwis jest częścią grupy Budimex. Dzięki temu działamy nie tylko według własnych procedur dotyczących zarządzania jakością, ale musimy także dostosować się do standardów narzuconych przez naszą spółkę matkę. Niewątpliwie jest to dodatkową gwarancją jakości naszych usług.