Ten Square Games planuje zmniejszenie nakładów marketingowych na "Fishing Clash" w końcówce roku - podali przedstawiciele spółki. Firma widzi postęp w kwestii licencji dla gry na rynek chiński.


"Planujemy obniżenie nakładów marketingowych w ostatnich miesiącach roku" - powiedziała członek zarządu Magdalena Jurewicz podczas konferencji.
Przedstawiciele spółki poinformowali, że skala zmniejszenia nakładów może być podobna jak w ubiegłym roku - w listopadzie i grudniu 2018 roku na płatne pozyskiwanie graczy trafiło odpowiednio 2,1 mln zł i 1,8 mln zł, podczas gdy w październiku było to 4,4 mln zł. W trzecim kwartale 2019 roku na promocję "Fishing Clash" spółka wydała rekordowe ok. 21 mln zł.
Zarząd spółki ocenia, że jest jeszcze zbyt wcześnie na ocenę kampanii telewizyjnej w USA przeprowadzonej w październiku, choć przyznaje, że jej wpływ na liczbę pobrań był widoczny.
"Czy do tego wrócimy? Pewnie tak" - powiedziała Jurewicz.
Spółka nadal prowadzi z chińskim partnerem, Netease, prace związane z uruchomieniem "Fishing Clash" na rynku chińskim.
"Działania Netease pomogły w tym, że nasza sprawa trafiła już do Pekinu" - powiedział prezes Maciej Popowicz.
W III kwartale spółka przeprowadziła testy na platformie iOS w Chinach - według oceny zarządu, zakończyły się one sukcesem i wygenerowały niewielki przychód. Obecnie, po zakończeniu testów i czasowym wyłączeniu płatności, przychody z tego rynku nie są generowane.
W październiku i listopadzie Ten Square Games uruchomiło tzw. soft launch trzech nowych gier na urządzeniach Android – dwie gry "kobiece": "Flip This House" i "SoliTales" oraz nową myśliwską grę hobbystyczną – "Hunting Clash". Soft launch polega na udostępnieniu wstępnej wersji gry na wybranych rynkach.
Prezes Popowicz ocenił, że soft launch "Flip This House" i "SoliTales" trwa zbyt krótko, by móc ocenić potencjał gier. W przypadku "Hunting Clash" prezes ocenił wersję, która trafiła do graczy jako "produkt na wczesnym etapie", przypominając jednocześnie, że gra "Fishing Clash" była testowana przed premierą przez dwa lata.
Pytany o sukcesy gier o tematyce myśliwskiej, prezes powiedział: "Gra 'Deer Hunter' w czasach świetności przynosiła kilka mln USD miesięcznych przychodów, to jest benchmark".
Kolejna nowa gra studia, "Golf Rush", przechodzi obecnie fazę przemodelowania warstwy graficznej oraz interfejsu rozgrywki. Jak ocenił prezes, tytuł nie wróci do fazy soft launch jeszcze w tym roku.
Zarząd podał, że przy projektach spółki pracuje obecnie 200 osób, trwa rekrutacja na kolejne 30 stanowisk.
Spółka nadal pracuje nad wdrożeniem ulgi IP BOX i na obecnym etapie nie jest w stanie precyzyjnie określić skali pozytywnego wpływu tej zmiany na wynik netto. Regulacja ta, która weszła w życie z początkiem tego roku, pozwala na obniżenie podatku dochodowego do 5 proc. w przypadku uzyskiwania przychodów z komercjalizacji własności intelektualnej.
We wtorek Ten Square Games podał wyniki za trzeci kwartał.
Zysk netto wzrósł rok do roku o 77 proc. do 18,1 mln zł. Wynik okazał się o 4 proc. wyższy od średniej prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes. Przychody producenta gier wyniosły 67,7 mln zł i były zbieżne ze średnią oczekiwań analityków. W porównaniu z ubiegłym rokiem sprzedaż wzrosła o 91 proc.
Kurs TSG rośnie o godz. 12.15 rośnie o 0,5 proc. do 174,8 zł. (PAP Biznes)
kuc/ ana/


























































