REKLAMA

Błąd we wniosku do ZUS w ramach tarczy antykryzysowej naprawisz e-mailowo

2020-04-28 13:00
publikacja
2020-04-28 13:00

Korekty do wniosków o pomoc w ramach tarczy antykryzysowej do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych można wysłać e-mailem. Sprawdzamy, co powinno się w nim znaleźć.

Błąd we wniosku do ZUS naprawisz e-mailowo / Shutterstock

Błąd we wniosku do ZUS można skorygować, wysyłając poprawki drogą e-mailową. Przygotowując korektę do Zakładu Ubezpieczeń Zdrowotnych, trzeba pamiętać o kilku elementach. Sprawdziliśmy, co powinno znaleźć się w wiadomości do ZUS.

Jak złożyć korektę do ZUS?

W przypadku, gdy wniosek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych został złożony poprawnie drogą elektroniczną, listownie lub osobiście, korektę można złożyć drogą e-mailową. Pracownik ZUS skontaktuje się z wnioskodawcą w celu uzupełnienia wniosku lub złożenia korekty. Wysyłając poprawiony wniosek, trzeba poprawnie go zaadresować. Temat wiadomości powinien być w formacie: typ wniosku/data wniosku/NIP płatnika.

Wnioskodawca w treści wiadomości powinien wskazać, czy korekta dotyczyła uzupełnienia wniosku, czy złożenia wyjaśnienia. Załącznik można dodać w formie zdjęcia lub skanu. Dokumenty muszą być podpisane. Jeżeli wnioskodawca nie może wysłać zdjęcia lub skanu, powinien złożyć je papierowo, przeczytamy w komunikacie wydanym przez ZUS.

Brak podpisu na wniosku do ZUS

W sytuacji, gdy we wniosku brakuje podpisu lub numeru rachunku bankowego lub został on błędnie podany, wnioskodawca musi ponownie złożyć dokumenty. W przypadku, gdy osoba wnioskująca o pomoc z tarczy antykryzysowej sama zauważy, że popełniła błąd przy wypełnianiu wniosku, powinna jak najszybciej poinformować ZUS. Wniosek zostanie wycofany z systemu, a w jego miejsce będzie można złożyć nowy poprawny.

Nowe wnioski składane e-mailowo nie zostaną rozpatrzone przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Elektronicznie przy wykorzystaniu poczty e-mail składać można tylko korekty do poprawnie złożonego wniosku.

ZUS nie rozpatrzy wniosków przesłanych e-mailem

ZUS nie rozpatruje wniosków w pomoc w ramach tarczy antykryzysowej, które zostały wysłane e-mailem. Dotyczy to zarówno wypełnionych plików Word, PDF, skanów czy zdjęć. Wnioski należy składać za pośrednictwem portalu Platforma Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Osoby, które przesłały wypełnione pisma na cot@zus.pl lub inny adres e-mailowy, muszą przesłać wniosek we właściwiej formie. Dokumenty przesłane w takiej formie nie będą rozpatrzone przez ZUS. Wnioski można składać:

  • za pośrednictwem PUE – elektronicznie,
  • w wersji papierowej – wysyłając list,
  • osobiście w placówce ZUS.

W placówkach ZUS w całej Polsce znajdują się specjalne skrzynki na dokumenty, zostały opatrzone napisem „Tarcza antykryzysowa”. W ten sposób możliwe jest złożenie wniosku osobiście bez kontaktu z pracownikami.

Dominika Florek.

Źródło:
Tematy
Indywidualna opieka Doradcy, kursy walut Premium, ochrona przed cyber przestępcami.

Indywidualna opieka Doradcy, kursy walut Premium, ochrona przed cyber przestępcami.

Advertisement

Komentarze (1)

dodaj komentarz
antek10
Kartonowe państwo. Zapisałem sie na weryfikację mojego profilu zaufanego na stronie gov.pl przez skype. I czekam już tydzień. KARTONOWE PAŃSTWO. Proponuję nie pisać że cos da sie w ZUSie załatwić . Moze to być tylko teoretyczne. W praktyce to sie nie da :-))))

Powiązane: Tarcza antykryzysowa - wsparcie dla przedsiębiorcy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki