REKLAMA

"Tarcza Biedronki Antyinflacyjna". UOKiK postawił zarzuty Jeronimo Martins dot. akcji promocyjnej

2022-08-16 09:02, akt.2022-08-16 09:26
publikacja
2022-08-16 09:02
aktualizacja
2022-08-16 09:26
"Tarcza Biedronki Antyinflacyjna". UOKiK postawił zarzuty Jeronimo Martins dot. akcji promocyjnej
"Tarcza Biedronki Antyinflacyjna". UOKiK postawił zarzuty Jeronimo Martins dot. akcji promocyjnej
/ Biedronka

UOKiK postawił trzy zarzuty Biedronce, dotyczące jej akcji promocyjnej „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna”. Jeronimo Martins Polska grożą kary finansowe w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu – podał urząd antymonopolowy we wtorkowym komunikacie.

„Ogólnopolska akcja promocyjna +Tarcza Biedronki Antyinflacyjna+ trwała od 12 kwietnia do 30 czerwca. 26 kwietnia Prezes UOKiK wszczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające, którego wynikiem są postawione trzy zarzuty praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Jeronimo Martins Polska grożą kary finansowe w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu” – podał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów we wtorkowym komunikacie.

UOKiK zwrócił uwagę, że regulamin tej akcji promocyjnej był dostępny w internecie, ale nie został on zawieszony w sklepach Biedronki. Na życzenie zdeterminowanych klientów pracownicy sklepu mogli go ewentualnie wydrukować (do sklepów trafił wyłącznie w wersji elektronicznej). Tego też dotyczy jeden z zarzutów – braku realnej dostępności regulaminu promocji w sklepach Biedronki.

„Jeśli już klienci do niego dotarli, dowiedzieli się, że nie wystarczyło - zgodnie z hasłem reklamowym - znaleźć tańszy produkt w innym sklepie. Regulamin wprost wskazywał, że produkt ten należało kupić i to nie tylko w sklepie Biedronki, ale również u konkurencji, która została w regulaminie ograniczona do najpopularniejszych sieci. By uzyskać zwrot różnicy w cenach, warunków regulaminowych było dużo więcej i były wymagające, a wręcz uciążliwe, co mogło uczynić skorzystanie z akcji promocyjnej nieopłacalnym” – podano w komunikacie UOKiK.

Urząd przypomniał, że według regulaminu. zakupów należało dokonać w tym samym tygodniu (liczonym od poniedziałku do niedzieli). Ponadto klienci musieli również zrobić zdjęcia porównywanego produktu (wraz z etykietą ze składem) i zachować nienaruszone paragony bądź faktury. Następnie konsumenci mieli w ciągu 7 dni od zakupów przesłać elektronicznie zgłoszenie. Gdy zostało ono przyjęte dostawali numer zgłoszenia i zobowiązani byli do wysyłki pocztą tradycyjną (opłacając koszty listu), również w terminie 7 dni, oryginałów dowodów zakupu i zdjęć. Prezes UOKIK uznał, że hasła reklamowe w tym aspekcie mogły wprowadzać konsumentów w błąd.

Poza tym, jak wskazał UOKiK, klienci sieci według przekazów reklamowych mogli spodziewać się otrzymania zwrotu różnicy cen w formie pieniężnej do dowolnego wykorzystania. Tymczasem regulamin precyzował, że dostaną oni wyłącznie e-kod o wartości zgłaszanej różnicy w cenie, do wykorzystania tylko w sklepach sieci i tylko w terminie 7 dni od jego otrzymania.

„(…) Zweryfikowaliśmy jak klientom przedstawiane były benefity wynikające z promocji oraz zasady uczestnictwa i doszliśmy do wniosku, że przekazy reklamowe mogły wprowadzać konsumentów w błąd w zakresie warunków promocji, co związane jest ze skomplikowanym jej charakterem i w rezultacie z uciążliwością skorzystania z niej przez klientów sieci. Dlatego postawiłem trzy zarzuty spółce Jeronimo Martins Polska. Nie ulega bowiem wątpliwości, że informacje dotyczące zasad skorzystania z promocji powinny być łatwo dostępne, a hasła reklamowe, ich treść i sposób prezentowania, nie mogą wprowadzać konsumentów w błąd” – powiedział cytowany w komunikacie prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny.

autor: Marek Siudaj

Źródło:PAP
Tematy
Konto firmowe z gwarancją 0zł za prowadzenie i najważniejsze usługi w koncie firmowym.  Zyskaj konto firmowe z gwarancją braku opłat przez 2 lata.

Konto firmowe z gwarancją 0zł za prowadzenie i najważniejsze usługi w koncie firmowym. Zyskaj konto firmowe z gwarancją braku opłat przez 2 lata.

Komentarze (7)

dodaj komentarz
itso_rozszczepici_umysl
UOKiK ślepy na państwowe monopole
tomkooo
przeciez to jest "dajcie mi czlowieka a paragraf sie znajdzie".
mafijne panstwo teraz bedzie sie mscic za to, ze biedronka chciala wykorzystac napisane na kolanie dziurawe przepisy.
baibina
Modelowy przykład jak Socjalizm najpierw sam tworzy problem a potem go rozwiązuje!
stachsgh
Pewnie w Lidlu nie lepiej
https://www.youtube.com/watch?v=oVrdIXQ2g30
jpelerj
Konkurencja dla rządu, więc zareagowali jakby na Szydło W Du..ę.
brat_ramzesa
Więc w Lidlu kupiłem masło o 30 groszy taniej niż w Biedronce, a teraz muszę poświęcić 2 dni robocze na przygotowanie reklamacji, wysłanie listu i opłacenie przesyłki pocztowej. I to wszystko żeby odzyskać 30 groszy. Aha Biedronka...

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki