REKLAMA

Ten Square Games pokazało wyniki za II kw. 2022 roku

2022-09-05 17:22, akt.2022-09-05 17:49
publikacja
2022-09-05 17:22
aktualizacja
2022-09-05 17:49

Ten Square Games wypracował w drugim kwartale 2022 roku 28,4 mln zł skorygowanej EBITDA wobec 47,6 mln zł rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie. Konsensus zakładał 34,6 mln zł skorygowanej EBITDA (przedział 32,6-37,1 mln zł).

Ten Square Games pokazało wyniki za II kw. 2022 roku
Ten Square Games pokazało wyniki za II kw. 2022 roku
/ GPW

Przychody Ten Square Games wyniosły w tym okresie 124 mln zł wobec 125,4 mln zł konsensusu (przedział 122,9-127,9 mln zł). Rok temu sięgnęły 164,9 mln zł.

"W pierwszym półroczu tego roku cała branża mierzyła się z problemem bardzo niestabilnego otoczenia. Koniec obostrzeń pandemicznych spowodował trudności i wzrost kosztów pozyskiwania nowych użytkowników. To powoduje, że osiągnięte wyniki są poniżej naszych oczekiwań. Włożyliśmy dużo pracy w poprawę naszych zdolności operacyjnych, czego efekty obserwujemy w pierwszych miesiącach trzeciego kwartału. Skrócenie czasu dostarczania nowych rozwiązań dla graczy przekłada się na wzrost płatności obserwowany od końca maja. Przy tak zmiennej sytuacji rynkowej, nadal kluczowe jest kontrolowanie własnego biznesu. Dodatkowo pozytywnym czynnikiem są dobre wyniki spółek, w które zainwestowaliśmy w poprzednich okresach, m.in. studia Rortos" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Maciej Zużałek.

Spółka podała w komunikacie prasowym, że w pierwszym półroczu 2022 roku płatności użytkowników gier Grupy Ten Square Games były niższe o 18 proc. rdr. Z powodu wojny w Ukrainie, na początku marca 2022 roku grupa zablokowała dystrybucję, marketing oraz możliwość płacenia we wszystkich kluczowych grach na terytorium Rosji i Białorusi.

Z rynku rosyjskiego udział w płatnościach 2021 roku wyniósł ok. 6,5 proc. dla gry Fishing Clash i 2,5 proc. dla gry Hunting Clash. Zamknięcie rynku miało bezpośredni wpływ na spadek płatności, ale także pośredni efekt na osłabienie zaangażowania graczy i rotacje w tzw. klanach przez wykluczenie rosyjskich użytkowników. Innymi czynnikami negatywnie wpływającymi na poziom płatności było luzowanie obostrzeń związanych z pandemią COVID-19 w pierwszym kwartale tego roku i pogarszające się nastroje konsumenckie na wszystkich rynkach wynikające z rosnącej inflacji.

W ocenie TSG, spowodowało to spadek globalnych wydatków graczy w sektorze gier mobilnych o 7 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2021. Wszystkie wymienione czynniki przełożyły się na poziom skorygowanej EBITDA, która po pierwszym półroczu wyniosła 70,6 mln zł i była niższa o 37 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.(PAP Biznes)

epo/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki