Vishing, czyli voice phishing, to popularna wśród oszustów metoda oparta na podszyciu się w rozmowie telefonicznej pod bank lub inną instytucję. Revolut poinformował właśnie, że uruchamia w Polsce rozwiązanie, które ma bardzo skomplikować życie przestępcom.


Bezpośrednia rozmowa z ofiarą daje przestępcom możliwość wykorzystania nie tylko wielu bardziej zaawansowanych socjotechnicznych sztuczek, ale również wywarcia znacznie większej presji niż np. w mailu czy SMS-ie. To dlatego oszustwa bazujące na podszywaniu się pod banki i inne instytucje są tak bardzo niebezpieczne. Nierzadko ofiary wykonują wszystkie polecenia rzekomego „bankowca” lub „policjanta” i nie tylko oddają mu cenne dane, ale wręcz przelewają we wskazane miejsce własne oszczędności.
Revolut poinformował właśnie, że uruchamia na polskim rynku funkcję, która ma bardzo utrudnić zadanie oszustom podszywającym się pod fintechowy szyld. Rozmowy z klientami będą inicjowane wewnątrz aplikacji. „Funkcja In-App calls”, jak nazwano rozwiązanie, nie może zostać wykorzystana przez oszustów, którzy mają do wykorzystania tylko zwykłe rozmowy telefoniczne.
“Oszustwa polegające na podszywaniu się pod instytucje lub osoby, mogą stanowić dla klientów duże zagrożenie. Najbardziej efektywnym sposobem przeciwdziałania jest wyrwać ofiarę spod wpływu oszusta i iluzji, w jakiej się znajduje, zanim dojdzie do przekazania pieniędzy. W tym celu oddajemy klientom narzędzie, które pozwoli szybko zdemaskować scam. Dział pomocy do inicjowania kontaktu telefonicznego z klientem indywidualnym będzie używał aplikacji Revolut. Połączenie będzie z wewnątrz aplikacji. Jeśli klient odbierze zwykłe, nieplanowane, połączenie telefoniczne od kogoś podającego się za Revolut - najlepiej odłożyć telefon i sprawdzić w aplikacji, czy dzwoniący jest tym, za kogo się podaje. Odebranie połączenia z wewnątrz aplikacji Revolut daje gwarancję, że rozmawiamy z konsultantem, a nie oszustem” - mówi Woody Malouf, Head of Financial Crime w Revolut.
Jeśli dział pomocy będzie próbował skontaktować się z klientem indywidualnym telefonicznie, będzie to połączenie inicjowane wewnątrz aplikacji Revolut. Rozwiązanie ma też zadebiutować niebawem w Revolut Business (usługi dla firm). Revolut w dalszym ciągu zachęca klientów potrzebujących pomocy do szukania jej za pośrednictwem funkcji czatu pomocy w aplikacji, jest to najbezpieczniejsza i najszybsza metoda rozmowy z obsługą klienta.
MK

























































