REKLAMA

Po wakacjach więcej skarg na hotelarzy

2017-11-16 09:45
publikacja
2017-11-16 09:45
YAY Foto

Europejskie Centrum Konsumenckie odnotowało w okresie letnim o 15 proc. więcej skarg na usługi wakacyjne niż rok temu. Przybyło między innymi zastrzeżeń dotyczących rezerwacji hotelowych.

W okresie od czerwca do września do ECK, podmiotu pomagającego konsumentom, którzy mają zastrzeżenia co do transgranicznych zakupów produktów i usług, wpłynęło 597 skarg. W analogicznym okresie roku ubiegłego było ich 506, czyli o 15 proc. mniej.

W czasie tegorocznych wakacji konsumenci najczęściej (65 proc. ogółu) zgłaszali skargi w związku z podróżami samolotem, w tym opóźnionymi lub odwołanymi lotami czy zagubionymi bagażami. 17 proc. wszystkich zgłoszonych w te wakacje skarg to zastrzeżenia wobec praktyk przedsiębiorców prowadzących hotele. Przyrost właśnie tego rodzaju zgłoszeń był w te wakacje największy (7 proc.). Co dziesiąta skarga wiązała się z usługami wynajmu pojazdów, 5 proc. z koncertami i innymi wydarzeniami artystycznymi.

ECK podaje też przykłady zagadnień, jakimi zajmowała się w tym sezonie. Pozytywnie rozstrzygnięto m.in. przypadek obywatelki Holandii, która zgłosiła zastrzeżenia do praktyk hotelu nad Bałtykiem. Wynajęty przez nią pokój, za który zapłaciła z góry połowę ceny, okazał się niezgodny z opisem (nie  posiadał obiecanej klimatyzacji, był zbyt mały dla 6-osobowej rodziny). Po przybyciu na miejsce konsumentka odmówiła zapłacenia drugiej części ceny i przeniosła się do innego hotelu. Przedsiębiorca wysłał do Holandii wezwanie do zapłaty kwoty na kwotę bliską 400 euro. ECK skontaktowało się z hotelem, po czym wycofał on swoje roszczenia wobec klientki.

Malwina Wrotniak

Źródło:
Tematy
Otwórz Konto w aplikacji mobilnej GOmobile.

Otwórz Konto w aplikacji mobilnej GOmobile.

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki