|
Najważniejszym zadaniem, które stoi przed naukowcami Goodyeara, jest opracowanie bio-wypełniacza, który działałby na zasadzie alternatywy dla tradycyjnych wypełniaczy ogumienia, które stosowane są w oponach. Nowy materiał produkowany będzie z materiałów odnawialnych, takich jak skrobia kukurydziana, która pozwoli na efektywną redukcję emisji dwutlenku węgla w procesie produkcji opony.
Kolejną rzeczą, nad którą w pocie czoła pracują konstruktorzy, jest głęboka analiza struktury opony. Celem badań jest minimalizacja strat energii podczas ruchu pojazdu. Nowoczesna opona będzie się charakteryzować niskimi oporami toczenia, większą wytrzymałością, a także dużo krótszą drogą hamowania.
Przy nowym projekcie wraz z firmą Goodyear współpracują eksperci z włoskiego Novamont oraz specjaliści z firmy BMW. Pierwsza firma jest pionierem w rozwoju produktów wytwarzanych z surowców odnawialnych pochodzenia rolniczego. Pomaga więc głównie naukowcom Goodyeara w pracach nad bio-wypełniaczem. Fachowcy z BMW zajmować się będą testowaniem prototypów, oceną interakcji między oponą, a samochodem. Dodatkowo czuwać będą nad analizą bezpieczeństwa.
Firma Goodyear posiada duże doświadczenie w produkcji przyjaznych dla środowiska opon. W 2001 roku opatentowała ona pierwszą oponę wykorzystującą technologię Bio TRED. Umożliwia ona częściowe zastąpienie sadzy i krzemionki nowym materiałem wypełniającym złożonym ze skrobi.





















































