REKLAMA
TYLKO U NAS

Liczba aktywnych użytkowników InPost Pay przekroczyła półtora miliona

2024-05-09 10:02
publikacja
2024-05-09 10:02

Liczba aktywnych użytkowników usługi InPost Pay przekroczyła półtora miliona - poinformował PAP Biznes wiceprezes InPost Szymon Wałach. W przyszłości spółka rozważy wyjście z tą usługą poza Polskę.

Liczba aktywnych użytkowników InPost Pay przekroczyła półtora miliona
Liczba aktywnych użytkowników InPost Pay przekroczyła półtora miliona
fot. Kamil Zajaczkowski / / Shutterstock

"Z usługą InPost Pay wystartowaliśmy z początkiem obecnego roku, obserwując bardzo duże zainteresowanie konsumentów oraz sklepów e-commerce. Na początku kwietnia ogłosiliśmy, że liczba aktywnych użytkowników przekroczyła milion. Obecnie, zaledwie po niewiele ponad 30 dniach, ta liczba wzrosła do półtora miliona" - powiedział PAP Biznes wiceprezes Wałach.

Dodał, że ogromne zainteresowanie nową usługą InPostu potwierdzają też badania konsumenckie.

"Bardzo dobrze wyglądają też integracje sklepów biorąc pod uwagę niedawny start usługi. Obecnie mamy blisko 200 sklepów korzystających z InPost Pay, a kolejnych 200 podpisało już umowy i jest na etapie wdrożeń" - powiedział wiceprezes.

"Cały czas prowadzimy także rozmowy z kolejnymi zainteresowanymi firmami oraz platformami, więc spodziewamy się dobrej dynamiki także w następnych miesiącach" - dodał.

W ocenie Szymona Wałacha, na początkowym etapie rozwoju usługi kluczowym elementem było nawiązanie partnerstw z platformami udostępniającymi oprogramowanie dla sklepów e-commerce jak Atom Store oraz IdoSell.

"To znacząco ułatwia i przyspiesza proces integracji dla sklepów. W kwietniu dokończyliśmy przygotowanie tzw. prostych wtyczek integracyjnych dla sklepów korzystających z popularnego oprogramowania open-source do tworzenia sklepów e-commerce. To dodatkowe elementy, które będą przyśpieszały dynamikę integracji" - powiedział.

Wiceprezes wskazuje, że usługa InPost Pay dostarcza prosty, jednoklikowy sposób dokonywania zakupów, co znacznie ułatwia klientom proces zakupowy, skracając czas i minimalizując liczbę danych potrzebnych przy rejestracji w sklepie internetowym.

Dodatkowo zwiększa to bezpieczeństwo klientów podczas transakcji.

"Te uproszczenia przekładają się bezpośrednio na wyniki biznesowe sklepów. Obserwując dane z pierwszych trzech miesięcy działalności usługi, a także szczegółowo analizując tysiące dokonanych transakcji w wybranych sklepach, zauważamy radykalną poprawę lejka sprzedażowego sklepów, które wdrożyły naszą usługę. InPost Pay umożliwia obniżenie liczby porzuconych koszyków i zwiększenie konwersji zakupowej o 30-70 proc., w zależności od branży" - powiedział Szymon Wałach.

"Mile zaskoczyła nas obserwacja, że wiele sklepów korzystających z InPost Pay przyciąga coraz to więcej nowych klientów do zintegrowanych z InPost Pay sklepów. Nawet 60 do 80 proc. klientów, dokonujących zakupów za pośrednictwem InPost Pay, było nowymi klientami dla zintegrowanych merchantów. Nie pobieramy żadnej dodatkowej opłaty od sklepów, a więc usługa jest darmowa, poza standardową opłatą za transakcje płatniczą" - dodał.

Wiceprezes poinformował, że usługa InPost Pay jest przygotowana do ewentualnego rozszerzenia działalności poza granicami Polski.

"Obecnie jesteśmy w 100 proc. skupieni na polskich sklepach, tak aby umożliwić InPost Pay osiągnięcie stabilnej pozycji na rynku, a następnie w oparciu o doświadczenia, będziemy rozważać ekspansję na inne rynki" - powiedział.

Wiceprezes InPostu ocenia, że dostępne dane po czwartym kwartale 2023 roku potwierdzają oczekiwania dotyczące dobrej dynamiki rynku e-commerce w 1 kwartale.

"Ma na to wpływ obniżenie inflacji i wzrost realnych płac, co przekłada się na lepszy sentyment konsumentów" - powiedział Szymon Wałach.

Piotr Rożek (PAP Biznes)

pr/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Zakupy w sieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki