Francuskie Zgromadzenie Narodowe, izba niższa parlamentu, jednogłośnie przyjęła ustawę regulującą kontrowersyjne praktyki handlowe influencerów na portalach społecznościowych.


Działalność influencerów była krytykowana we Francji m.in. z powodu nieokreślonych wprost partnerstw oraz emigracji podatkowej. Nowe prawo określa definicję influencera, zakazując jednocześnie pewnych praktyk, głównie promocji operacji plastycznych, ale także ryzykownych inwestycji finansowych, w tym dotyczących kryptowalut.
„Promocja hazardu, zwornika biznesu niektórych influencerów, nie jest formalnie zabroniona, ale nie będą oni mogli promować go na platformach, które nie mają ograniczonego dostępu tylko dla osób dorosłych” – donosi agencja AFP.
W przypadku złamania przepisów influencerom będzie groziła kara sześciu miesięcy więzienia i grzywna w wysokości 300 tys. euro. Nowe prawo ma także dotyczyć osób, które działają z zagranicy, na przykład z Dubaju.
Zgromadzenie Narodowe przyjęło ustawę jednogłośnie. Teraz będzie ona przedmiotem obrad Senatu.

Bezpieczny kredyt 2% - najważniejsze fakty
Na czym polega? Kto może skorzystać? Ile kredytu można dostać? Co z wkładem własnym? Czy dopłaty można stracić? Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 10 zł.
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl
mrf/ mms/