Gulermak i Astaldi wybudują stacje metra w kierunku Bemowa i Targówka

Turecka firma Gulermak wybuduje kolejne trzy stacje warszawskiego metra w kierunku Bemowa, a włoska Astaldi trzy w kierunku Targówka. W czwartek Metro Warszawskie wybrało wykonawców, którzy rozbudują podziemną kolejkę. Pierwszy z nich wycenił swoje usługi na 1,1 mld zł, a drugi na 1 mld zł.

(fot. Andrzej Bogacz / FORUM)

Obie firmy wcześniej tworzyły konsorcjum, które zbudowało centralny odcinek II linii metra.

Na zbudowanie kolejnych odcinków podziemnej kolejki firmy będą miały 38 miesięcy od dnia podpisania umowy. Pozostali oferenci mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań, a Krajowa Izba Odwoławcza kolejne 14 dni na ich rozpatrzenie. Przed podpisaniem umowy konieczna jest jeszcze tzw. kontrola uprzednia Urzędu Zamówień Publicznych.

Miasto przeznaczało na tę inwestycję łącznie blisko 3,2 mld zł. Wybrane oferty są niższe niż zarezerwowana w budżecie kwota. Kryterium wyboru wykonawców była cena (90 proc.) oraz okres rękojmi (10 proc.).

Metro na odcinku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybuduje turecka firma Gulermak, która złożyła najkorzystniejszą ofertę. Wyceniła swoje usługi na 1 mld 147 mln 999 tys. zł. Na tej trasie wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolejki. Planowane stacje to: "Wolska" (pod ul. Płocką przy skrzyżowaniu z ul. Wolską), "Moczydło" (pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny) oraz "Księcia Janusza" (pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza).

Z kolei rozbudową północno-wschodniego odcinka metra (z Dworca Wileńskiego) zajmie się włoska firma Astaldi S.p.A., która złożyła ofertę w wysokości 1 mld 66 mln 741 tys. zł. W tym kierunku powstanie ok. 3,12 km nowej trasy, a na niej stacje: "Szwedzka" (pod ul. Strzelecką, po wschodniej stronie ul. Stalowej), "Targówek 1" (w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Ossowskiego) oraz "Targówek 2" (w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką).

II linia metra, wraz z nowymi sześcioma stacjami, będzie miała długość ponad 13,5 km.

(Metro.waw.pl)

Podziemna kolejka na drugiej linii ostatecznie ma połączyć zachodnią część stolicy (Mory) z praską stroną Wisły (w północnej części ma się kończyć na osiedlu Bródno, a w południowej na Gocławiu). W kierunku Bemowa planowane jest wybudowanie stacji: Wola Park, Powstańców Śląskich, Lazurowa, Chrzanów, Połczyńska oraz stacji techniczno-postojowej Mory. Z kolei w kierunku Targówka mają powstać stacje: Szwedzka, Targówek I, Targówek II, Zacisze, Kondratowicza, Bródno oraz techniczno-postojowa Kozia Górka, a w kierunku Gocławia: Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Fieldorfa, Gocław. Długość całej II linii metra ma wynosić ok. 31 km.(PAP)

amt/ pz/ jra/

Źródło: PAP

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
2 2 ~s6

Metro to drogi i chory pomysł. 3 km za 1 mld zł, który na dodatek wywiozą z Polski zagraniczne firmy. Zapadające się kamienice. Ile już całe metro kosztowało z pociągami, 20 mld zł? Patologia.

! Odpowiedz
0 0 ~pifpaf

ciekawe jaki masz inny zdrowy pomysł na komunikację wewnątrz miasta - konno? na ośle? śmierdzącymi autobusami? póki co wszystkie metropolie wybrały metro mądralo

! Odpowiedz
1 6 ~POpłynęli

HGW wspiera PO-lski biznes!!!!

To żart oczywiście... ale to po części odpowiedź dlaczego Polacy nie odczuli dobrodziejstw wzrostu gospodarczego... odczuły go natomiast zagraniczne firmy budowlane - główni beneficjenci wielkich polskich inwestycji infrastrukturalnych....

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne