Nawet do 200 osób może zwolnić w najbliższym czasie Carrefour Polska. Takie zawiadomienie wpłynęło do Powiatowego Urzędu Pracy w Warszawie – poinformował portal Dlahandlu.pl. Co jest powodem takich decyzji?


Zgłoszenie o planowanych zwolnieniach wpłynęło do warszawskiego PUP 13 września br. O swoich zamiarach sieć poinformowała również organizacje związkowe, z którymi prowadzone są aktualnie konsultacje dotyczące redukcji zatrudnienia. Dotyczą one m.in. warunków odejść z firmy pracowników objętych procedurą zwolnień grupowych i świadczeń dla tych pracowników – informuje Dlahandlu.pl.
Nowa strategia biznesowa?
Tymczasem sieć tłumaczy swoje działania nową strategią biznesową „Carrefour 2026”, która została ogłoszona w listopadzie 2022 r. Zakłada ona m.in. wdrożenie nowej, prostszej i bardziej wydajnej organizacji, co powinno przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności i innowacyjności całej Grupy.
W planach Carrefour Polska jest m.in. wprowadzenie szeregu innowacji m.in. w zakresie przeprojektowania procesów operacyjnych oraz upraszczania organizacji. Jak piszą cytowani przez Dlahandlu.pl przedstawiciele sieci „przekłada się to na konkretne działania i projekty na poziomie Grupy, m.in. zwiększenie synergii funkcji wsparcia w całej Grupie i stworzenie europejskich centrów eksperckich, masyfikację zakupów niehandlowych (w skali europejskiej) i stworzenie centrów zakupowych, połączenie negocjacji produktów i zakupów niehandlowych (w skali europejskiej), czy utworzenie joint venture Unlimitail ze spółką Publicis, aby wspólnie stać się liderem w segmencie Retail Media w Europie”.
Celem efekt skali i doskonałość handlowa
W ramach transformacji biznesowej Carrefour Polska zmierzającej do bardziej efektywnego modelu operacyjnego, firma ma dostosować swoje struktury do nowego modelu operacyjnego Grupy. Dotyczy to zarówno centrali, jak i sklepów. Według przedstawicieli sieci, ma być to możliwe dzięki uproszczeniom, wspólnemu prowadzeniu określonych działań oraz cyfryzacji, co pozwoli na jeszcze większe skoncentrowanie się poszczególnych krajów na rozwoju oraz zapewnieniu doskonałości handlowej i operacyjnej.
Natomiast celem większej współpracy na poziomie Grupy w Europie jest uzyskanie efektu skali i wspólnego wykorzystania umiejętności, w szczególności poprzez utworzenie centrów eksperckich. Również stan zatrudnienia w sklepach sieci zostanie dostosowany do wolumenów sprzedaży, co pozwoli spełnić wymogi związane z realizacją celów budżetowych na obecny rok.
Konieczne zmniejszenie zatrudnienia
„W związku z powyższymi powodami w najbliższym czasie dojdzie w naszej sieci do zmniejszenia zatrudnienia, gdyż nie będziemy w stanie zaoferować wszystkim pracownikom centrali firmy i sklepów pracy w nowych strukturach lub też nie wszyscy pracownicy wyrażą zgodę na zawarcie porozumień dostosowujących warunki pracy tych osób do nowej struktury organizacyjnej w centrali. Z uwagi na fakt, iż jesteśmy obecnie jednym pracodawcą zarówno dla pracowników centrali, jak również pracowników w sklepach będziemy zobligowani przepisami prawa do przeprowadzenia powyższych zmian w procedurze zwolnień grupowych” – podaje sieć, cytowana przez portal Dlahandlu.pl.