Grupa Wittchen planuje kontynuację dwucyfrowej dynamiki sprzedaży, stabilizację marży brutto na poziomie ponad 63 proc. i poprawę marży operacyjnej - powiedzieli przedstawiciele spółki na konferencji prasowej.


"Plany na końcówkę 2022 r. i na 2023 r. to kontynuacja wysokich, dwucyfrowych dynamik sprzedaży, stabilizacja marży brutto na poziomie ponad 63 proc. i poprawa marży operacyjnej. W 2023 r. planujemy również wzrost sprzedaży" - powiedział Konrad Makowiec, manager ds. finansów i rozwoju.
"Nasza działalność cechuje się sezonowością i to czwarty kwartał stanowi największy udział w naszej sprzedaży. Przygotowujemy się na ten czas, jesteśmy w trakcie Black Week. Jesteśmy dobrze przygotowani na IV kw. '22 r. i na pierwsze półrocze 2023 r. Posiadamy bezpieczny poziom zapasów" - dodał.
Przedstawiciele spółki poinformowali, że we wtorek został otwarty e-sklep w Rumunii. Aktualnie grupa posiada siedem e-sklepów.
"Pod kątem rozwoju zagranicznego nadal realizujemy naszą strategię 3-stopniowego wchodzenia na nowe rynki zagraniczne. Na początku zewnętrzne marketplace’y – budowanie świadomości marki, co widzimy między innymi poprzez rosnące przychody zagraniczne. Następnie otwarcie własnego e-sklepu, a później otwarcie showroomów w kilku najlepszych, wybranych lokalizacjach" - powiedział Konrad Makowiec.
W 2023 r. grupa planuje otwarcie salonów dodatkowo w Czechach (około 2 salonów), na Węgrzech (1 salon), w Rumunii (2 salony) oraz w Niemczech (3 salony).
Grupa w czerwcu wypłaciła dywidendę w łącznej kwocie 55,4 mln zł, co daje 3,03 zł na akcję.
"Spółka jest spółką dywidendową. Chcemy, aby takie zamierzenie nadal było utrzymane" - powiedział.
"Jeśli chodzi o wydatki inwestycyjne na 2022 r., szacujemy, że będzie to poziom około 7,8 mln zł. W 2023 r. grupa nadal będzie inwestować w e-commerce oraz w nowe salony. Odnośnie budowy magazynów na razie ceny realizacji takich inwestycji są bardzo wysokie, zobaczymy jak będą się one kształtowały w przyszłości" - dodał.
Grupa odnotowała 17,86 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2022 r. wobec 13,55 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 118,15 mln zł w III kw. '22 r. wobec 79,92 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 29,34 mln zł wobec 18,43 mln zł zysku w 2021 r.
Narastająco w trzech kwartałach 2022 r. spółka miała 33,93 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 20,44 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wyniosły narastająco 269,21 mln zł w porównaniu z 171,72 mln zł rok wcześniej. (PAP Biznes)
alk/ gor/