

Grupa CCC miała w czwartym kwartale 2018 roku 143,7 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 150,3 mln zł zysku przed rokiem - wynika ze wstępnych wyników spółki przedstawionych w sobotnim komunikacie.
Strata netto CCC z działalności zaniechanej sięgnęła 95,2 mln zł, na co wpływ miała strata operacyjna CCC Germany oraz odpis z tytułu utraty wartości aktywów. W lutym spółka informowała, że utworzy rezerwy i odpisy związane ze zbyciem spółki CCC Germany, których łączny wpływ na wynik finansowy grupy w 2018 roku wyniesie ok. 68 mln zł.
Na wyniki grupy ujemny wpływ w wysokości 131 mln zł miały też koszty funkcjonowania spółek przejętych (KVAG, Rumunia, DeeZee). Przed rokiem spółka nie ponosiła tych kosztów.
EBITDA spółki (zgodnie ze standardem MSSF 16) wyniosła w czwartym kwartale 321,5 mln zł wobec 220,1 mln zł przed rokiem. EBITDA bez MSSF 16 sięgnęła 201,1 mln zł, a konsensus PAP Biznes zakładał, że sięgnie 196,4 mln zł, ale przy szerokim przedziale oczekiwań.
Zysk na działalności operacyjnej grupy CCC wyniósł 168,3 mln zł, a przed rokiem było to 194,4 mln zł.
Zysk brutto na sprzedaży sięgnął 817,7 mln zł wobec 661,1 mln zł w czwartym kwartale 2017 roku.
Przychody w trzech ostatnich miesiącach 2018 roku wyniosły 1,6 mld zł i były o 3 proc. niższe od konsensusu.
Zadłużenie netto grupy na koniec roku wzrosło do 2,55 mld zł wobec 405,5 mln zł przed rokiem, ale 1,91 mld zł z tej kwoty to wpływ ujawnienia zobowiązania z tytułu wyceny umów leasingowych w rozumieniu MSSF 16.
Łączna powierzchnia handlowa grupy CCC na koniec grudnia wyniosła 663 tys. m2, w tym 86 tys.m2 spółki Vogele, a liczba sklepów 1125, w tym 197 Vogele.
Koszty prowadzenia sklepów na metr kwadratowy, bez uwzględnienia Vogele, Shoe Express oraz działalności zaniechanej, wyniosły w czwartym kwartale 190 mln zł, wobec 210 mln zł przed rokiem.
Wartość zapasów w grupie CCC na koniec czwartego kwartału wyniosła 1,806 mld zł. Kwota uwzględnia zapasy segmentu CCC 1,324 mld zł, e-commerce 302 mln zł oraz KVAG 127 mln zł.
Zgodnie ze standardem MSSF 16, wyniki kanału e-commerce w czwartym kwartale wyniosły: sprzedaż 328 mln zł (+64 proc. rdr), zysk brutto na sprzedaży 136 mln zł (+64 proc.), zysk z działalności operacyjnej 21 mln zł (-14 proc,), a EBITDA 22 mln zł (26 mln zł w Q4 2017).
Spółka zastrzegła, że obliczenia powyższych danych zostały dokonane według aktualnej wiedzy zarządu i mogą ulec zmianie. Pełny skonsolidowany raport z wynikami za 2018 rok CCC przedstawi 14 marca. (PAP Biznes)
pr/























































