GDDKiA: podpisano umowę na brakujący odcinek A1 w woj. śląskim

Umowę dot. budowy brakującego odcinka A1 w woj. śląskim podpisała w poniedziałek GDDKiA i firma Polaqua. Chodzi o blisko 17 km trasy między Częstochową a granicą z Łódzkiem. Zgodnie z kontraktem odcinek powinien być gotowy w 2022 r.

(fot. Bartłomiej Kudowicz / FORUM)

Najkorzystniejszą ofertę na realizację tej inwestycji - jednego z pięciu odcinków brakującego dotąd fragmentu autostrady A1 Tuszyn - Częstochowa - katowicki oddział GDDKiA wybrał w maju br. Złożyła ją z ceną 596,5 mln zł brutto - firma Polaqua.

Jak powiedział uczestniczący w uroczystości minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, rząd chce, aby umowy na wszystkie pozostałe cztery odcinki między Tuszynem a Częstochową zostały podpisane do końca sierpnia br.

Ta autostrada musi jak najszybciej powstać - zaznaczył Adamczyk. Będziemy mogli połączyć autostradę A1 w jeden ciąg przebiegający przez terytorium Rzeczypospolitej - od Gdańska do południowej granicy państwa z Czechami- wskazał.

Przejęliśmy dwa odcinki tej autostrady z pustą przestrzenią między nimi, z mglistymi nadziejami, że być może w przyszłości w jakiejś formule ten projekt zostanie zrealizowany. Rząd Prawa i Sprawiedliwości zdecydował: finansowanie, realizacja i ani chwili dłużej oczekiwania na kolejne koncepcje, kolejne propozycje - podkreślił minister infrastruktury.

Przygotowania do budowy fragmentu autostrady A1Tuszyn - Częstochowa trwały przez wiele lat. Ostatecznie Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów postanowił wiosną ub. roku, że odcinek ten będzie realizowany ze środków Krajowego Funduszu Drogowego. Na całą inwestycję zabezpieczono z tego źródła, za zgodą ministra finansów, 4 mld zł.

Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć (GDDKiA)

W poniedziałek wiceminister inwestycji i rozwoju Witold Słowik wyraził nadzieję, że we wrześniu br. GDDKiA złoży wniosek o dofinansowanie całego przedsięwzięcia dotyczącego fragmentu A1 Tuszyn - Częstochowa środkami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zaznaczył, że obecnie zapisana pod jego kątem kwota ok. 600 mln zł zostanie zwiększona do ok. 2 mld zł.

Fragment autostrady A1 między węzłami Tuszyn i Piotrków Zachód będzie miał, tak jak teraz, po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Między węzłami Piotrków Zachód i Piotrków Południe zachowany zostanie obecny przekrój dwóch jezdni po cztery pasy ruchu, a między węzłami Piotrków Południe i Częstochowa trasa zostanie rozbudowana z dwóch do trzech pasów ruchu w każdą stronę.(PAP)

autor: Mateusz Babak

edytor: Anna Mackiewicz

mtb/ amac/

Źródło: PAP
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,2% IV 2019
PKB rdr 4,9% IV kw. 2018
Stopa bezrobocia 6,1% I 2019
Przeciętne wynagrodzenie 4 931,8 zł I 2019
Produkcja przemysłowa rdr 5,6% III 2019

Znajdź profil