REKLAMA

Esotiq & Henderson stawia na dalszy rozwój sprzedaży e-commerce

2022-09-29 16:00
publikacja
2022-09-29 16:00

Producent bielizny Esotiq & Henderson planuje dalszy rozwój sprzedaży e-commerce w Polsce i w Europie - poinformował na konferencji prezes Krzysztof Jakubowski. W drugim kwartale spółka odnotowała 32 proc. wzrost odsłon strony intrenetowej rdr oraz 22 proc. wzrost użytkowników witryny.

Esotiq & Henderson stawia na dalszy rozwój sprzedaży e-commerce
Esotiq & Henderson stawia na dalszy rozwój sprzedaży e-commerce
fot. Farknot Architect / / Shutterstock

Spółka pod koniec II kw. 2022 r. rozpoczęła sprzedaż swoich produktów w Niemczech - na platformie Zalando.

"Sprzedaż [w Niemczech - przyp. PAP Biznes) zaczęła się na bardzo wysokim poziomie, w związku z tym od razu zaczęliśmy rozmawiać z Zalando na temat wejścia na rynek w Austrii i Szwajcarii oraz obsługiwania tej sprzedaży z Niemiec - tam znamy ścieżki i wiemy, w jaki sposób to zrobić" - powiedział prezes.

"Jeśli chodzi o rozwój sieci w Polsce cały czas utrzymujemy, że zwiększymy sieć o około 10 salonów w 2022. Cały czas szukamy salonów franczyzowych, szukamy też okazji w galeriach do ewentualnego pozyskania lokali z przejęcia - są one dużo łatwiejsze i tańsze do zagospodarowania" - dodał.

W 2022 r. spółka planuje otwarcie 5 salonów za granicą.

"Wszystkie punkty stacjonarne są przygotowane do sprzedaży e-commerce" - powiedział Krzysztof Jakubowski.

W 2021 roku sprzedaż e-commerce przez własne platformy spółki wyniosła 37,1 mln zł. W pierwszym półroczu 2022 roku sprzedaż wyniosła ok. 16,8 mln zł. Spółka prowadzi 4 własne sklepy internetowe, w tym jedną platformę outletową.

Jednym z głównych celów spółki na 2022 r. jest zwiększenie sprzedaży przy jednoczesnym podnoszeniu marży brutto na sprzedaży.

Prezes poinformował, że po wynikach, które spółka opublikowała pod koniec sierpnia widać, że utrzymała marże na poziomie ok. 63 proc.

"Patrząc na poszczególne lata, drugie półrocze dla spółki jest lepsze niż pierwsze pod względem sprzedaży i wyników. Aktualnie spółka nie widzi tutaj dużych zagrożeń – jest spokojna o wynik"- powiedział.

Dodał, że spółka odczuwa jednak wzrost kosztów m.in. z powodu presji na wynagrodzenia oraz wzrostu cen energii i inflację.

Na koniec II kwartału grupa posiadała 299 salonów o łącznej powierzchni 18 535 m2. Niewielki spadek powierzchni o 1 proc. rdr był spowodowany zamknięciami na Ukrainie.

Zysk brutto na sprzedaży grupy w drugim kwartale 2022 r. wyniósł 37,6 mln zł, a poziom marży utrzymał się na poziomie ok. 68 proc. Grupa wypracowała poziom przychodów ze sprzedaży w kwocie 55,5 mln zł (wzrost o 12,9 proc. r/r). Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie styczeń – sierpień 2022 r. wyniosły ponad 162 mln zł i były wyższe o około 17 proc. niż w tym samym okresie roku ubiegłego. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – sierpień 2022 r. wyniosła około 63 proc. (PAP Biznes)

alk/ gor/

Tematy
BLACK WEEK na Pracuj.pl! - 40% na wszystko. Dodaj ogłoszenie, znajdź pracownika!

BLACK WEEK na Pracuj.pl! - 40% na wszystko. Dodaj ogłoszenie, znajdź pracownika!

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Zakupy w sieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki